رکوردم را در پاریس می زنم

عبدلی: می‌خواهم در المپیک بهترین باشم

فائزه زمانی / سامیار عبدلی مسافر المپیکی شنا 16 روز مانده به المپیک، در آلمان آخرین تمریناتش را انجام می‌دهد. او که با وایلدکارت بلیت پاریس را گرفت، حالا به گفته خودش خوشحال است که می‌تواند در آب‌های شهر عروس اروپا شنا کند.
بعد از اینکه فدراسیون جهانی شنا سهمیه یونیور‌سالیتی را به تو داد، چه حس و حالی داشتی؟
متأسفانه موفق به گرفتن سهمیه مستقیم نشدم، البته این موضوع دور از انتظار هم نبود چرا که امسال رکوردهای ورودی به المپیک کم شده و همین کار ما را سخت‌تر کرد. خداراشکر که وایلد کارت را دادند، همین که در المپیک حضور داشته باشم حس و حال خوبی است.
در آخرین انتخابی المپیک چه شد که نتوانستی سهمیه مستقیم را بگیری؟
ما برای گرفتن ورودی المپیک فقط به یک مسابقه اعزام شدیم و عملاً فقط یکبار توانستیم شانسمان را امتحان کنیم که این موضوع فشار و استرس زیادی به ما وارد کرد و نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم. اگر به چند انتخابی اعزام می‌شدیم فرصت بیشتری داشتیم و شاید می‌توانستیم کاری کنیم اما نشد.
خودت تصمیم گرفتی تا شروع المپیک در آلمان بمانی؟
از لحاظ تمرینی خودم چیزی از فدراسیون نخواستم و می‌دانم که اگر درخواست می‌دادم قطعاً مربی در اختیارم می‌گذاشتند اما من ترجیح می‌دهم در آلمان تمریناتم را تا شروع المپیک ادامه بدهم. البته که یکسری نیازهای مالی بابت هزینه مسابقات و تجهیزاتی که لازم دارم، وجود دارد که امیدوارم فدراسیون رسیدگی کند.
در روزهای مانده تا المپیک شرایط در آلمان برای تو المپیکی هست؟
درحال حاضر شرایط خوب است. تا یک هفته قبل از المپیک تمریناتم را در همین آلمان ادامه خواهم داد. با حمایت‌های مربی و تیم باشگاهی‌ام اینجا شرایط برای من المپیکی است و امیدوارم بتوانم رکورد خودم را در پاریس بزنم.
کار خیلی سختی در المپیک داری؛ چه هدفی را در پاریس نشانه گرفته‌ای؟
پیش‌بینی بابت اینکه چه عملکری خواهم داشت و در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرم، سخت است اما من تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم رکورد خودم را در پاریس بزنم؛ در صورتی که بتوانم این کار را بکنم، امید و انگیزه زیادی برای بازی‌های آسیایی ناگویا به من و همچنین شناگران دیگر تزریق می‌شود. اگر بتوانم در پاریس خوب شنا کنم، به مدال بازی‌های آسیایی و سهمیه مستقیم المپیک لس‌آنجلس امیدوار خواهم شد. تمام توانم را می‌گذارم و امیدوارم با بهترین نتیجه از آب‌های پاریس بیرون بیایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی