صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

مصرف برق در کشور با شیب تند ادامه دارد

رکوردشکنی مصرف برق در هفته داغ‌ ایران

ایران زمین- کشور گرم‌ترین روزهای سال خود را پشت سر می‌گذارد و افزایش مصرف برق در بالاتر از حد نصاب و بیشتر از میانگین بلند مدت ثبت شده است. آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد دمای هوا در کشور 1.5 درجه نسبت به دوره بلند مدت افزایش یافته و مصرف برق در تأسیسات سرمایشی بیشتر شده است. هم‌اکنون مصرف برق در برخی استان‌ها مثل هرمزگان، گیلان و بوشهر رکورد زده است و به گفته مسئولان اداره برق این استان‌ها قطعاً تأمین برق پایدار در این فصل و در ادامه روزهای گرم پیش رو نیازمند همکاری مردم است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه گرمای شدید در چند روز آینده استمرار دارد، بر عدم اعمال خاموشی نوبتی در روزهای گذشته در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به پایداری گرما و پربار شدن شبکه‌های توزیع برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، تمام این حوادث موقتی است. مسعود صادقی اظهارداشت: مشترکین می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف و سایر موارد از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.
 بوشهری‌ها 10 درصد بیشتر برق مصرف می‌کنند
با افزایش دمای هوا در استان بوشهر نیز عبور پیک بار مصرف برق در استان بوشهر 2 هزار و 331 مگاوات ثبت شد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10 درصد مصرف برق افزایش یافت. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه روز دوشنبه گذشته 2 درصد مصرف برق نسبت به روز ماقبل آن افزایش یافت، تصریح کرد: در هفته جاری با رصد دقیق در مصرف برق ادارات، برخی دستگاه‌های اجرایی در مصرف برق رعایت لازم نکردند که به آنان تذکر داده شد و انشعاب برق 3 دستگاه‌ اجرایی استان که مصرف بیش از اندازه داشته‌اند، قطع شد. غلامرضا حشمتی اعلام کرد: تاکنون 25 درصد از مشترکین برق استان بوشهر توانسته‌اند مصرف برق خود را مدیریت کنند تا مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف برق شوند.
ثبت شاخص‌های جدید مصرف برق در هرمزگان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با اعلام عدد ۲ هزار و ۹۲۷ مگاوات به عنوان رکورد جدید مصرف برق در این استان گفت: بالاترین رکورد مصرف برق در روز دوشنبه، هجدهم تیر به ثبت رسید. این عدد رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. محمد کریمی افزود: هرمزگان ۲۰۵ مگاوات برق بیشتری از پیک سال گذشته مصرف کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی