اخبار

 مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد
محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی سه‌شنبه اول خرداد‌ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در جلسه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شده بود؛ رئیس مجلس نیز در تاریخ ۱۲ تیرماه این قانون را به دولت ارسال کرده بود. قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت مشتمل بر ۱۲۰ ماده است.
 
گفت‌وگوی تلفنی مخبر با خانواده
شهیدان حافظ رأی
سرپرست ریاست‌جمهوری روز گذشته در گفت‌و‌گوهای تلفنی جداگانه با خانواده شهیدان «فرهاد جلیل» و «ابراهیم مرمزی»، شهدای صیانت از آرا در سیستان و بلوچستان گفت‌و‌گو کرد و احوال آنان را جویا شد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این گفت‌و‌گوها با بیان اینکه تلاش‌ مجاهدان گمنامی همچون این دو شهید عزیز در فراهم کردن زمینه برگزاری حماسه انتخابات فراموش‌نشدنی و نزد خداوند متعال مأجور است، اظهار کرد: دشمنان این مرز و بوم برای برگزار نشدن انتخابات یا کم‌رونق شدن آن از هیچ اقدامی دریغ نکردند، اما اراده مردم ایران بار دیگر تلاش دشمنان را به شکست کشاند. مخبر همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌ها و سرعت عمل نیروهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و دستگیری عاملان این حمله، بر رسیدگی فوری قضایی به این جنایت تأکید کرد.
 
پایگاه فضایی چابهار به نام
شهید رئیسی نامگذاری شد
ششمین جلسه شورای عالی فضایی طی هفته‌های گذشته به ریاست محمد مخبر برگزار  و طی آن مقرر شد، در صورت موافقت رهبر معظم انقلاب، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار (معادل حداقل ۲۰ همت) به منظور توسعه صنعت فضایی و تحقق برنامه فعالان این حوزه، از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.
این پیشنهاد را سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مشترک داده‌اند.
در این جلسه همچنین مصوب شد تا پایگاه فضایی چابهار به نام پایگاه ملی فضایی شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۳