اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد
راه‌اندازی تماس تصویری بدون اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پلتفرم ایرانی «ویراستی» نوشت: در سال ۱۴۰۱ برای نخستین‌بار زیرساخت‌های فنی و حقوقی لازم برای «تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE)» در اپراتورهای اصلی راه‌اندازی شد.   عیسی زارع‌پور در ادامه نوشت: این امکان در برخی از گوشی‌های موجود در بازار فعال شده و در حال رایزنی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌ برای فعال کردن این قابلیت هستیم.
 
رونمایی از دو بسته‌ «رویش» و «شکوفا»
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دو بسته حمایتی «رویش» و «شکوفا» در قالب برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان  هدف از «رویش» را کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید دانست و افزود: در این بسته با حمایت از شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان در قالب سرمایه‌گذاری، تسهیلات و خدمات توانمندسازی، زمینه شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جدید فراهم می‌شود. وی درباره بسته «شکوفا» نیز گفت:  در قالب این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف 25 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز خود را با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی و از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز از فرابورس ایران تأمین کنند.
 
با هوش مصنوعی، نامیرا شوید
هوش مصنوعی به خانواده یک فرد مبتلا به بیماری لاعلاج کمک می‌کند که یک نسخه دیجیتالی از خود بسازد تا خانواده و آشنایانش پس از مرگش نیز بتوانند همچنان با وی در ارتباط باشند.
 به گزارش ایسنا، مایکل بومر 61ساله برای این کار از یک شرکت هوش مصنوعی به نام Eternos.life کمک می‌گیرد. این شرکت صدا، شخصیت و خاطرات بومر را برای برنامه‌ریزی نسخه دیجیتالی او ضبط کرده است. این تیم قابلیت‌های ضبط داده، رونویسی و چت را با آنها ادغام کرد تا خانواده بومر بتوانند همچنان با وی ارتباط برقرار کنند.هوش مصنوعی با تغذیه از ۳۰۰ جمله بومر ابتدا یاد گرفت که چگونه صدای او را تقلید کند. پس او ۱۵۰ داستان از زندگی خود و به طور خاص اطلاعات مربوط به باورها و تجربیات خود را برای هوش مصنوعی بازگو کرد.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۳