صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

در جلسه امروز هیأت دولت مطرح شد
ثبت الگوی مدیریتی شهید رئیسی
محمد مخبر در جلسه هیأت دولت که بعد از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به دیدار امروز اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از محبت‌ها و ابراز لطف ایشان به رئیس جمهور شهید و مجموعه اعضای دولت قدردانی و اظهار امیدواری کرد که اعضای دولت سیزدهم بتوانند پاسخ مناسبی به این محبت‌ها و اعتماد بدهند.
سرپرست ریاست جمهوری به تشریح ویژگی‌های مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز اعضای دولت با ایشان اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مشخصات و ویژگی‌ها باید ثبت و تبدیل به الگو شود، لذا مناسب است که دبیر هیأت دولت با همکاری همه اعضای دولت نسبت به پیگیری این مهم اقدام کنند تا به یک برنامه عملیاتی و الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود.

پیروزی دولت سیزدهم در همه دعاوی حقوقی بین‌المللی
سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه با اشاره به گزارش معاون حقوقی ریاست جمهوری درباره عملکرد مطلوب این معاونت در طول بیش از هزار روز فعالیت دولت مردمی اظهار داشت: اینکه در طول این مدت معاونت حقوقی در همه دعاوی حقوقی بین‌المللی کشور موفق بوده و در هیچ پرونده‌ای شکست نخورده، کارنامه بسیار درخشانی است که باید به شکل شایسته درباره آن اطلاع‌رسانی شود. مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت خویشتنداری و تلاش مجدانه در راستای حفظ آرامش و ایجاد فضای رفاقت برای کار و کوشش در کشور تأکید کرد.

توافق مهم مالی میان ایران و روسیه
در جلسه دیروز هیأت دولت محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز از توافق برای ایجاد مکانیسم‌های تبادلات مالی-بانکی با برخی کشورها خبر داد و افزود: با این توافقات صورت گرفته بسیاری از نیازهای بانکی تجار، دانشجویان و گردشگران در این کشورها مرتفع خواهد شد.‌ وی افزود: روز پنجشنبه در سن‌پترزبورگ توافقنامه‌ای میان ایران و روسیه امضا شد که با اجرای آن از هفته اول مهر‌ماه کارت‌های بانکی ایرانی و روسی در خودپرداز‌های کشور مقابل قابل استفاده است و به فاصله چند ماه امکان استفاده از کارت‌های بانکی در فروشگاه‌های کشور مقابل نیز فراهم خواهد شد.
زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در تشریح دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در توسعه نسل پنجم تلفن همراه خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در چند ماه آینده همه تهران زیرپوشش اینترنت نسل 5 قرار خواهد گرفت. همچنین در این جلسه بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بر اساس آمار مراجع رسمی، یادآور شد: عملیات ساخت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی آغاز شده و از این تعداد تاکنون بیش از 560 هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی