سرمربی پرتغالی به اصفهان برگشت

مورایس در وضعیت زرد

حامد جیرودی
خبر‌نگار


 فصل گذشته فوتبال ایران در حالی با قهرمانی سپاهان در جام حذفی به پایان رسید که ژوزه مورایس سرمربی این تیم به مدیران باشگاه اصفهانی اعلام کرد که تمایلی برای ادامه همکاری ندارد اما این درخواست مورد قبول اعضای هیأت مدیره سپاهان قرار نگرفت و آنها از سرمربی پرتغالی‌شان خواستند به استراحتی چندروزه برود و پس از مدتی برای آماده‌سازی تیم برگردد. با این حال، با توجه به اتفاق‌هایی که فصل گذشته برای سپاهان رخ داده بود، به نظر می‌رسید دستیار سابق ژوزه مورینیو در چلسی و رئال مادرید، دیگر تمایل چندانی برای حضور در فوتبال ایران ندارد. در این شرایط خبر رسید که سپاهان تلاش خود را برای انتخاب یک مربی جدید آغاز کرده و به مورایس هم اولتیماتوم داده تا پاسخ نهایی‌اش را هر چه زودتر به این باشگاه اعلام کند. اما در حالی که در اصفهان هیچ چیز درباره آینده سرمربیگری تیم مشخص نبود، خبرهای مختلفی درباره جدایی ستاره‌های این تیم به گوش می‌رسید و حتی شایعه شد تعدادی از بازیکنان مانند شهریار مغانلو، رضا اسدی و... گفته‌اند که اگر مورایس در سپاهان بماند حاضر به ادامه همکاری با این تیم نیستند. چه بسا که در این مدت، میلاد زکی‌پور به صورت رسمی به استقلال پیوست و خبرهایی هم درباره توافق مغانلو با اتحاد کلباء به گوش می‌رسید. پیش از آن هم رامین رضاییان خبر جدایی‌اش از سپاهان را داده بود و فرشاد احمدزاده هم به دنبال حضور در پرسپولیس یا تیمی دیگر بوده است. ضمن اینکه احتمال سرباز شدن امید نورافکن و حضورش در ملوان نیز وجود دارد که این خبرها بشدت هواداران سپاهان را نگران کرد.
با این حال، پالس‌های مثبتی از سوی مرد پرتغالی که به همراه همسر ایرانی‌اش به کشور خود سفر کرده بود، داده شد و مورایس که به نظر می‌رسد خودش هم پیشنهاد دندان‌گیری نداشته است، قبول کرد که برای سومین سال پیاپی هدایت زردپوشان اصفهانی را بر عهده داشته باشد. این خبری بود که روابط عمومی باشگاه سپاهان هم به صورت رسمی آن را اعلام کرد که در آن آمده: «نظر به درخواست و علاقه‌مندی هواداران سپاهان، با پیگیری‌ باشگاه، همکاری مورایس بر اساس قرارداد پیشین با سپاهان ادامه پیدا خواهد کرد. براین اساس مورایس برای حضور روی نیمکت سپاهان برای سومین فصل و با توجه به قرارداد قبلی به اصفهان باز خواهد گشت. سرمربی پرتغالی، هفته جاری به اصفهان می‌آید تا تمرینات طلایی‌پوشان را نیز از آخر همین هفته با نظارت خود آغاز نماید.»
نکته مهمی که درباره سپاهان باید به آن اشاره کرد این است که این تیم باید خیلی زود آماده دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان برابر شباب الاهلی شود که روز 16 مرداد در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود. برنده این مسابقه هم روز 23 مردادماه در قطر به مصاف الغرافه خواهد رفت تا از دل این مسابقه یکی دیگر از تیم‌های حاضر در مرحله گروهی لیگ نخبگان مشخص شود. بنابراین، سپاهان فرصت چندانی ندارد و باید کمتر از یک ماه دیگر در یک مسابقه رسمی در آسیا به میدان برود. در این شرایط، باید دید مورایس در این وضعیت زرد، چگونه تیمش را مهیای فصل بعد می‌کند؟ آیا مانند گذشته تیم را باشگاه می‌بندد یا نفرات با نظر مورایس جذب می‌شوند؟

جستجو
آرشیو تاریخی