صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

خریداری برق صرفه‌جویی شده
چاه‌های کشاورزی فارس
شیراز - مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز شرایط خرید برق صرفه‌جویی شده از چاه‌های کشاورزی را اعلام کرد.
محمد رضا سلاحی گفت: اگر کشاورزان بتوانند با بهینه‌سازی سیستم‌های برقی چاه‌های کشاورزی، صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند، به صورت پلکانی افزایشی، برق صرفه‌جویی شده را با نرخی در حدود ۲ هزار و ٥٠٠ تومان یعنی چهار برابر هزینه تأمین برق از آنها خریداری خواهیم کرد. سلاحی افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته، هر چاه کشاورزی با مصرف متعارف، می‌تواند از این طریق و با اندکی صرفه‌جویی بیشتر، در حدود هشت تا ١٠ میلیون تومان از صنعت برق پاداش دریافت کند که البته باید پیش‌تر این همکاری را به اداره برق منطقه خود اعلام کنند. وی افزود: اگر معادل ٨٠ درصد ظرفیت برقی چاه‌ها از نیروگاه‌های خورشیدی استفاده شود، کشاورزان از طرح‌های مدیریت بار تابستان و معافیت در پرداخت هزینه، برخوردار می‌شوند و چنانچه کشاورزان پنج ساعت را که شامل ساعات گرم بعد ازظهر تابستان است با صنعت برق همکاری کنند، هزینه برق مصرفی در بقیه ١٩ ساعت شبانه‌روز رایگان خواهد بود.
پرورش ماهی؛ عامل مهاجرت معکوس در روستاهای کردستان
سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه گردشگری و مهاجرت معکوس یکی از مهم‌ترین نتایج تأثیرگذار اجرای طرح‌های کشاورزی بویژه طرح پرورش ماهی در استان است.
پیمان اسکندری به طرح پرورش ماهی پالنگان در کامیاران اشاره کرد و افزود: این طرح، توسعه گردشگری را ایجاد و افزون بر این زمینه مهاجرت معکوس و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان منطقه فراهم کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های شاخص استان در زمینه پرورش ماهی، مجتمع پرورش ماهی سیروان است، بیان کرد: این مجتمع در ۲ فاز طراحی شده که مساحت فاز نخست آن ۲ هکتار و فاز دوم هم هشت هکتار است.

جستجو
آرشیو تاریخی