صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنج - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

کلاهبرداری با ارسال پیامک هدیه پیروزی رئیس‌جمهور
 ارسال پیامک با عنوان هدیه پیروزی رئیس‌جمهور ترفندی برای کلاهبرداری از کاربران است.
سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: به تازگی مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه می‌کنند که این پیامک‌های آلوده به لینک‌های جعلی، غالباً دارای مضامینی نظیر «هدیه پیروزی رئیس‌جمهور در انتخابات و هدیه دریافت یارانه کمک معیشتی و امثال آن» بوده و با هدف فریب شهروندان و تخلیه حساب‌ بانکی آنها ارسال می‌شود.
سرهنگ کیخا در بیان شگرد مجرمان سایبری گفت: در این شیوه کلاهبرداری ابتدا لینک‌ دریافت هدیه به قربانی ارائه می‌شود، سپس به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی، اپلیکیشن‌های مختلف به منظور آلوده کردن تلفن همراه قربانی معرفی و مرحله آخر، ارسال پیامک‌های آلوده به مخاطبین اوست. سهل‌انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء‌استفاده نمایند و پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش باشد.
 
گروگانگیری خانوادگی به خاطر اختلاف مالی
 پسر جوان که به خاطر اختلافات مالی 6 عضو خانواده‌اش را گروگان گرفته بود با حضور بموقع پلیس دستگیر شد.
محسن لشکری، فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: روز شنبه ۱۶ تیر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر رسید که پسر جوانی، پدر، مادر، خواهر، داماد و دوفرزند آنها را در خانه‌شان واقع در یکی از محلات شهر لامرد گروگان گرفته و تهدید به مرگ کرده است. مأموران انتظامی سریعاً به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند پسر 31 ساله خانواده این 6 نفر را در یکی از اتاق‌های منزل گروگان گرفته و آنان را با اسلحه تهدید به قتل می‌کند. مأموران با اقدامات فنی موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه گروگانگیر را که یک قبضه اسلحه کلت در دست داشت دستگیر و همه گروگان‌ها را صحیح و سالم آزاد کنند. متهم علت و انگیزه گروگانگیری را اختلافات مالی با پدرش اعلام کرد.
 
پیدا شدن کودک گمشده در جنگل ناهارخوران
 پسر بچه ۴ ساله اهل سیرجان که عصر جمعه در خیابان خاکی و جنگلی ناهارخوران گم شده بود در صحت و سلامت پیدا و تحویل خانواده شد.
  قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت:حدود سه بعداز ظهر
جمعه گزارش ناپدید شدن یک پسر ۴ ساله از سوی پلیس و خانواده کودک به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان اعلام شد. با شروع عملیات جست‌وجو این کودک عصر شنبه پس از 24 ساعت جست‌وجوی امدادگران هلال‌احمر، نیروهای مردمی و محیط زیست، حوالی منطقه‌ای که گم شده بود در صحت و سلامت پیدا شد.​​ در این عملیات ۴۶ نیروی عملیاتی در قالب ۱۴ تیم شامل تیم‌های ارزیاب، آنست، کوهستان و واکنش سریع به همراه تیم‌های پشتیبان از آق‌قلا، واکنش سریع و آنست(تیم سگ‌های تجسس) شرکت داشتند.
 
خودکشی بعد از قتل همسر
مرد جوان بعد از قتل همسرش قرص برنج خورد و خودکشی کرد.
سرهنگ «حکمت الله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با اعلام خبر قتل زنی جوان در یکی از محله‌های شهرستان کرج بلافاصله تیمی از عوامل اداره جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد مقتول با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. در تحقیقات از خانواده مقتول مشخص شد وی مدتی است با همسرش اختلافاتی دارد و همین موضوع باعث شد مأموران به همسر مقتول که فراری بود مظنون شوند.
وی افزود: در حالی که ردیابی‌ها برای دستگیری همسر مقتول ادامه داشت خبر رسید فردی با مشخصات متهم خودکشی کرده، وقتی مأموران به بیمارستان رفتند دریافتند مرد جوان بعد از قتل همسرش با مصرف قرص برنج خودکشی کرده که توسط مردم به یکی از بیمارستان‌های کرج منتقل شده اما در آنجا جان باخته است.
 
دستگیری مرد روستایی 5 ساعت بعد از قتل
 درگیری دو مرد روستایی بر سر آب کشاورزی با قتل پایان یافت.
اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز گفت: پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در روستای کرونی شهرستان شیراز، بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ۴۰ سلطان‌آباد به محل حادثه اعزام شدند. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مردی۴۰ساله به دلیل مشکلات بر سر آب زمین کشاورزی با جوانی ۲۹ ساله (همسایه خود) در یکی از خیابان‌های آن محل درگیر شده و با استفاده از یک تیغه چاقو وی را به قتل رسانده و فرار کرده است. با سرعت عمل و تلاش مأموران انتظامی، متهم که از صحنه قتل متواری شده بود در کمتر از ۵ ساعت در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

3 مرد در رودخانه غرق شدند
 یک مرد و دو پسر نوجوان هنگام شنا در رودخانه کرخه و لالی خوزستان غرق شدند.
 عارف اصل شرهانی سخنگوی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه عصر شنبه در رودخانه کرخه واقع در شهرستان اندیمشک رخ داد. در این حادثه دو پسر نوجوان ۱۷ ساله هنگام شناکردن در رودخانه کرخه دچار غرق شدگی شدند و جان خود را از دست دادند. همچنین روز جمعه نیز یک مرد ۳۶ ساله بر اثر حادثه غرق شدگی در شهرستان لالی جان خود را از دست داد.

معضل سرقت دریچه‌های فاضلاب در اهواز
 سرقت درهای منهول در برخی از شهرهای استان خوزستان به معضلی جدی تبدیل شده و بارها باعث به خطر افتادن جان کودکان بر اثر سقوط در سامانه فاضلاب شده است.
 فرزان عباسیان، قائم مقام آبفا اهواز گفت: در سه سال گذشته 16هزار دریچه فاضلاب در اهواز سرقت شده است که علاوه بر بروز مشکل در تردد وسایل نقلیه، باعث انسداد خطوط و پس‌زدگی فاضلاب به مرور زمان خواهد شد.
وی با اشاره به شناسایی سه هزار در منهول به سرقت رفته در سال‌ جاری افزود: امسال یکهزار در منهول فاضلاب در سطح شهر نصب شده و در حال خرید یک هزار در دیگر هستیم؛ تلاش بر این است تا قبل از شروع فصل بارندگی، مابقی درها نصب شود. درهای سابق از جنس چدن بود و به دلیل ارزش مالی، به سرقت می‌رفت به همین دلیل در سال‌های اخیر به نصب درهای کامپوزیتی و کم ارزش مبادرت شد.

جستجو
آرشیو تاریخی