صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

اخبار

پوشش ۱۰۰درصدی ارتباطات
در شعب اخذ رأی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی ایرانی، از پوشش ۱۰۰درصدی ارتباطات در شعب اخذ رأی در روز انتخابات خبر داد.
عیسی زارع‌پور نوشت: روز جمعه اولین انتخابات تاریخ کشور با پوشش ۱۰۰درصد ارتباطات در همه شعب اخذ رأی و انجام ۹۹.۲درصدی استعلامات برخط برگزار شد. از مردم، مجریان برگزاری، دستگاه‌های امنیتی انتظامی و خانواده بزرگ ارتباطات کشور برای خلق این حماسه ممنونم. ضمن تبریک به منتخب ملت، امیدوارم در تداوم مسیر خدمتگزاری موفق باشند.

۳ پرتاب آزمایشی ماهواره
تا پایان ۱۴۰۳
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: امسال ۲ یا ۳ پرتاب آزمایشی منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی انجام می‌شود و از سال آینده بعد از پرتاب‌های آزمایشی و رفع ایرادات، پرتاب‌های اصلی را خواهیم داشت.
به گزارش مهر، حسن سالاریه با اشاره به ۱۲ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ۱۰ پرتاب بومی و ۲ پرتاب بین‌المللی داشتیم که در قیاس با ۱۰سال گذشته به لحاظ تعداد پرتاب و کیفیت یک رکورد محسوب می‌شود. دو پرتابگر قائم ۱۰۰ و سیمرغ نیز در همین دولت به تصویب رسید.وی افزود: در دولت سیزدهم نمونه پروازی و نمونه کیفی ماهواره ناهید به اتمام رسید و نمونه ارتقا یافته ماهواره پارس هم بزودی به پایان خواهد رسید.
معاون وزیر ارتباطات یادآورشد: حدود یکهزار میلیارد تومان با بخش خصوصی پروژه داشتیم که در کل تاریخ صنعت فضایی ایران بی‌نظیر است و ازآن می‌توان به ماهواره منظومه باریک باند شهید سلیمانی و پروژه تضمین خرید از ماهواره‌های بومی- سنجشی اشاره کرد.

بومی‌سازی تولید بذر کلزای مقاوم
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند گونه جدیدی از بذر کلزای زمستانه را تولید و بومی‌سازی کنند.
به گزارش ایسنا، از مهم‌ترین مزایای بذر جدید کلزای پاییزه، مقاومت در برابر سرما و تحمل تا منفی 35 درجه است. این بذر نسبت به ریزش و بیماری‌های شایع هم مقاوم است وهم‌اکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت این رقم جدید قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی