صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

اجرای طرح سایه‌بان باغی برای کاهش خسارت‌ها در خراسان شمالی
بجنورد - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با تأکید بر اجرای طرح سایه‌بان باغی گفت: طرح سایه‌بان باغی (پوشش باغی) برای مقابله با پدیده خشکسالی بسیار تأثیر‌گذار است.
صفدر صفدری با بیان اینکه ایجاد سایه‌بان اکنون در سطح باغ‌های این استان ضرورت است اظهارکرد: باغ‌های این استان با چالش‌هایی همچون تغییرات اقلیمی، افزایش دما، گسترش پدیده خشکسالی، کاهش منابع آبی و تنش دمایی مواجه است که سایه‌بان همچون گلخانه عمل می‌کند و از درختان محافظت خواهد کرد. وی افزود: سایه‌بان در جلوگیری از تنش‌های محیطی شامل سرمازدگی، آفتاب سوختگی و خشکی برای درختان میوه تأثیر قابل توجهی دارد. مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، کاهش تنش‌های محیطی و تبخیر آب، سرمازدگی، گرمازدگی، آفتاب سوختگی، بادها و باران‌های شدید و جلوگیری از خسارات ناشی از آفات و پرندگان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

اجرای بیش از ۹۵ ‌درصد پروژه‌های حیاتی برق در خوزستان
اهواز- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پایان عملیات احداث فاز اول پست حیاتی ۱۳۲ کیلوولت سبحان در سوسنگرد و اجرای بیش از 95 درصد پروژه‌های حیاتی برق در خوزستان خبر داد.
علی اسدی اظهار کرد: عملیات احداث فاز اول پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سبحان شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب، تست و راه‌اندازی به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و آماده برق‌داری است. وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده است، عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول پست سبحان بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه اهداف افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه، افزایش قدرت مانور شرکت توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای، تعدیل بار ترانس پست‌های مجاور و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی و عمومی محقق می‌شود. اسدی بیان کرد: از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، 8 اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان بوده که بیش از ۹۵ درصد آنها به اتمام رسیده و یک پروژه باقی مانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی