صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

مفاد تفاهمنامه همکاری میان ایران و اندونزی نهایی شد

تهران و جاکارتا مصمم به توسعه گردشگری

زیست بوم/ در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با معاون وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، مفاد تفاهمنامه همکاری گردشگری میان دو کشور نهایی شد تا سپس به امضای وزرای گردشگری دو کشور برسد.
نظر به لغو روادید یک‌طرفه جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور جهان، معاونت گردشگری اقدام به انجام فعالیت‌های تکمیلی از جمله برگزاری رود‌شو یا رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری خود در میان کشورهای هدف کرده است.
به همین منظور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور به همراه هیأت همراه شامل مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت و فعالین بخش خصوصی این حوزه به جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اند تا با برگزاری رود‌شو در کشورهای ویتنام، مالزی و اندونزی نسبت به معرفی توانمندی‌های صنعت گردشگری کشورمان اقدام کنند، در همین راستا پیرو برگزاری رود‌شوی ایران در شهر جاکارتای اندونزی، معاون گردشگری کشورمان با نی آیو مارتینی معاون وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی با هدف توسعه روابط گردشگری دو کشور دیدار داشتند.
در این نشست معاونین گردشگری ضمن نهایی کردن مفاد تفاهمنامه همکاری گردشگری میان دو کشور، پس از دستیابی به اشتراکات موضوعی، مسیر توافق مورد نظر را برای امضای وزرای گردشگری دو کشور تسهیل کردند.
همچنین در این دیدار برگزاری تورها و رویدادهای مشترک نیز در دستور کار طرفین قرار گرفت و موضوع تلاش برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم میان تهران و جاکارتا به عنوان موضوع مجزا بررسی شد تا از طریق سفارت ایران در اندونزی پیگیری شود.
در نشست مذکور تقاضای معاون وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی نسبت به گسترش همکاری‌ها در زمینه تعاملات صنایع‌دستی و ارتباطات موزه‌ای نیز مطرح شد که با همکاری بخش‌های تخصصی مربوطه در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران پیگیری خواهد شد.
او همچنین از حضور گروه حرفه‌ای و تخصصی گردشگری ایران که در رودشو شرکت کردند، تشکر و همچنین از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای آگاهی و شناخت دو کشور از یکدیگر قدردانی کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی