صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

اخبار

 مصوبات دیگری از سفر رئیس‌جمهور شهید تحقق پیدا کرد
اختصاص ۲۹دستگاه تانکر آبرسانی سیار به سیستان و بلوچستان
زاهدان-  ۲۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.«علیرضا قاسمی»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: سال‌ گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال صرف آب‌رسانی سیار به بیش از ۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان و شهرهای سیرکان و بریس شده‌ است. این در حالی است که آبرسانی با ناوگان فرسوده در این استان پهناور مشکلاتی را در مسیر خدمات‌رسانی به مردم ایجاد می‌کرد که بر این اساس با پیگیری انجام شده و حمایت دولت سیزدهم، ۲۹ دستگاه به استان اختصاص یافت که تعدادی پس از نصب مخزن به شهرستان‌ها اعزام و بقیه نیز در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، ناوگان سیار شرکت توانست با کمک سایر استان‌ها در ارائه خدمت به جوامع روستایی کمک قابل توجهی کند.

 واریزمطالبات چایکاران شمال کشور
رشت- یکهزار میلیارد ریال از مطالبات چایکاران شمال کشور از قدرالسهم دولت به حساب آنان واریز شد.
«اسدالله عباسی»، استاندار گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، چایکاران شمال کشور قدرالسهم دولت برای خرید برگ سبز چای تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال را دریافت کردند و بقیه مطالبات نیز در هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال‌جاری 5 هزار و 320 میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و براساس اعلام سازمان چای کشور تاکنون، ۵۰ درصد سهم کارخانجات بابت خرید برگ سبز چای نیز پرداخت شده است. استاندار گیلان اضافه کرد: از آغاز برداشت برگ سبز چای از اوایل اردیبهشت ماه تاکنون ۷۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده که ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز درجه یک و بقیه درجه دو است. عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه حمایت از برنجکاران تداوم دارد، افزود: این نوید را به شالیکاران سختکوش خواهم داد که براساس رویکرد دولت سیزدهم از آنان پشتیبانی کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی