صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایرنا -  سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گیت فروش بلیت مسجد تاریخی وکیل حذف و ورود به این مکان برای عموم مردم آزاد شود.

میراث آریا- پیشنهاد تشکیل کمیته میراث فرهنگی مشترک میان ایران و قزاقستان، در دیدار سفیر قزاقستان در تهران با قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی ایران مطرح شد.

ایرنا-  شیده عطری، کارشناس اکولوژی مناطق کوهستانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: کوه دماوند مانند بیشتر اکوسیستم‌های کوهستانی، در معرض تخریب گسترده قرار گرفته و اگر امروز به مسائل و مشکلات آن رسیدگی نشود، فردا نمی‌توان برای آن کاری انجام داد.

ایسنا-  مرضیه موسوی، کارشناس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آمار دقیقی از جمعیت پلنگ در کشور نداریم چراکه آماربرداری حیوانات گوشتخوار مانند پلنگ، شبیه علفخواران نیست که بتوان از طریق سرشماری آمار آنها را به دست آورد. آنها در قلمرویی وسیع حرکت می‌کنند و رفتار گونه، طوری نیست که با چشم براحتی قابل رؤیت باشد و تنها در زمان‌های خاصی از زیستگاه خارج می‌شود.

ایرنا-  علی عبدی‌زاده، مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت:  پیش‌بینی عدد عوارض آلایندگی امسال ۵۵ هزار میلیارد تومان است که احتمالاً به ۷۰ هزار میلیارد تومان هم برسد، انتقاد ما این است که ما آن نهاد مالی و واسط و متولی تأمین مالی پروژه‌های محیط زیست کشور هستیم اما ذینفع این عوارض نیستیم و فقط در یک دوره آن هم در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد از این عوارض به صندوق اختصاص یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی