صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

توصیه سجاد نوروزی برای انتخاباتی پرشور
سجاد نوروزی، تهیه‌کننده سینما تازه‌ترین استوری خود را خطاب به طرفداران دو نامزد انتخاباتی نوشته و از همه مردم دعوت کرده که در جمعه پیش رو، انتخابات پرشوری را رقم بزنند. او نوشته: «ایران را دریابید. جراحت 60 درصد عدم مشارکت را برای دین و وطن و انقلاب‌تان درمان کنید. دین و وطن و انقلاب برای همه است. به خاطر ایران، جمعه به پا خیزید و با هر گرایشی پای صندوق‌های رأی بروید. جاودان باد ایران اسلامی ما.»

اول افزایش مشارکت، بعد انتخاب خوب
فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استوری اخیر خود، ضمن بازنشر تصویری از رهبر معظم انقلاب، نقل قولی را از ایشان با این مضمون منتشر کرده که: «اول افزایش مشارکت، بعد انتخاب خوب؛ شاخص، نزدیکی و توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب است.» مهدی‌پور از مردم خواسته که با پیوستن به هشتگ # من- رأی- می‌دهم به همگان نشان دهند که انتخابات پرشوری در پیش است.
او در استوری دیگری، تصویری از چند کودک فلسطینی در شهر غزه و در خودرویی نیمه ویران از بمباران اسرائیلی‌ها را منتشر کرده که با لبخند به دوربین نگاه می‌کنند.
البته او این تصویر را از صفحه یک فلسطینی منتشر کرده، عبدالرحمن ناصر فلسطینی در صفحه‌اش و درباره این عکس متنی نوشته که ترجمه‌اش به تداوم زندگی و زنده ماندن امید میان اهالی غزه اشاره دارد؛ اینکه کودکان و نوجوانان غزه حتی زیر بمباران رژیم صهیونیستی هم بازی می‌کنند و زندگی را فراموش نکرده‌اند.

اتفاقی هنری-گردشگری در دولت شهید رئیسی
علی دارابی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در کنار حال و هوای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی که این روزها تحت تأثیر فضای انتخاباتی و انتشار نظرات شخصی مردم و چهره‌های مطرح حوزه‌های مختلف درباره کاندیدای مورد نظرشان است، به انتشار یکی از اتفاقات اخیر دنیای موسیقی در کشورمان پرداخته و نوشته: «تابوی برگزاری کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت رئیسی شکسته شد. این شب‌ها کنسرت علیرضا قربانی با حضور 5400 نفر برگزار می‌شود. رونق کم‌سابقه مراکز اقامتی، حمل و نقل بویژه هوایی و سایر خدمات گردشگری در زمان برگزاری این رویدادها، موجب تقویت اقتصاد گردشگری است.»

خوشحالی مردم از همکاری دو خواننده مشهور
این روزها در کنار خبرهای انتخاباتی، انتشار خبری درباره همکاری مشترک «سامی یوسف» و «همایون شجریان» هم توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. ظاهراً قرار شده موزیک ویدیوی این دو خواننده مشهور در زمره یکی از سنگین‌ترین موزیک‌ویدیوهای ایرانی قرار بگیرد که کارگردانی آن را برادران بوشهری برعهده داشته‌اند. این کار پنج روز زمان برده و اولین موزیک‌ویدیوی رسمی همایون شجریان است. مدت زمان قطعه دو زبانه مشترک همایون شجریان و سامی یوسف (عربی و فارسی) 6 دقیقه عنوان شده است.
همچنین برادران بوشهری (محمد و حسین) از قدیمی‌ترین کارگردانان موزیک‌ویدیو در ایران هستند. سامی یوسف در همین رابطه تیزر کوتاهی از ویدیوی مشترک خود با همایون را منتشر کرده و تاریخ انتشار آن را چهارم جولای، (امروز- پنجشنبه) عنوان کرده است.
در همین رابطه علاقه‌مندان این دو هنرمند واکنش‌های مختلف داشته‌اند، یکی از کاربران نوشته: «بهترین همکاری ممکن شکل گرفته، اتفاقی که حتی فکرش را هم نمی‌کردم.» فرد دیگری نوشته: «نتیجه همکاری دو اسطوره محبوب موسیقی بی‌نظیر می‌شود، بی‌صبرانه در انتظار نتیجه آن هستم.» در این بین اظهارنظر برخی کاربران خارجی هم جالب توجه است، کاربری که اسم و فامیلی‌اش به نظر هندی‌ است نوشته: «بالاخره بعد از مدت‌ها یک کار تازه از خواننده محبوبم، سامی یوسف منتشر می‌شود.» یک کاربر اهل ترکیه هم برای هر دو خواننده آرزوی موفقیت کرده و نوشته: «از این اتفاق خیلی خوشحال هستم، موفق باشی سامی یوسف عزیز.» فرد دیگری از اینکه در زمره طرفداران این دو هنرمند است ابراز خرسندی کرده و برای سامی یوسف نوشته: «یکی از زیباترین قطعاتی که در دنیای موسیقی شنیده‌ام به سامی یوسف تعلق دارد، امیدوارم نتیجه این همکاری زودتر منتشر شود.» از آنجایی که طبق وعده‌های قبلی امروز این قطعه منتشر می‌شود، باید دید که همایون شجریان و سامی یوسف در خلال این همکاری تا چه اندازه در جلب نظر طرفداران خود موفق خواهند بود.

حضور سرنوشت‌ساز
میکائیل دیانی، روزنامه‌نگار و مستندساز در حالی که تنها یک روز تا آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم باقی مانده، جدا از فضای رقابت پرتکاپویی که این روزها میان طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی شاهد هستیم از مردم دعوت کرده تا با حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، در سرنوشت کشورمان سهیم شوند. او نوشته: «رأی شما سرنوشت ایران را تغییر می‌دهد!»

جستجو
آرشیو تاریخی