صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

مهدی خسروی قفل هدایتگری صرفِ مجری در مناظره‌ها را شکست
صداوسیما بعد از سال‌ها مناظره دو نفره برگزار کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد. بسیاری از کاربران و کارشناسان چند مناظره گذشته را بعضاً نامناظره عنوان کردند  اما آمارهای تلویزیونی نشان می‌دهد مخاطبان از حرارت فضای مناظره دوشنبه شب ابراز رضایت داشته‌اند.
جزئی‌شدن نامزدها روی مسائل و حذف برخی از حواشی و مقدمات هم باعث شد این مناظره مخاطبان بیشتری پیدا کند اما در این میان یک نقش بیش از بقیه موردنظر کاربران در فضای مجازی قرار گرفت؛ مجری مناظره، مهدی خسروی بعد از سال‌ها قفل هدایتگری صرفِ مجری در مناظره‌ها را شکست.
در واقع یکی از مهم‌ترین تمایزات مناظره در مقایسه با پنج مناظره پیشین، مداخله و عمل‌گری مؤثر مهدی خسروی در جایگاه مجری بود. این درحالی‌ است که در دور نخست مناظره‌ها نقش خسروی صرفاً محدود به نگهداری زمان تخصیص‌یافته به نامزدها و یادآوری مدت زمان باقی‌مانده برای هر نامزد شده بود.
خسروی با ورودهای بهنگام و پرسش‌های به‌جای خود در حین گفت‌وگوی دو نامزد، کوشید تا مناظره حال وهوای چالشی‌ و مخاطب‌پسندتری پیدا کند و در مسیر کسالت‌افزایی پیش نرود. چه اینکه در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی مهم سیاسی و انتخاباتی دنیا، نقش مؤثر و جهت‌دهنده مجری در اجرای مناظرات انتخاباتی تثبیت شده است و اساساً مجری به‌عنوان هدایتگر اصلی و عنصری جریان‌ساز در پیشبرد گفت‌و‌گوها عمل می‌کند.
به بیان دیگر، مجری با ورود بهنگام و صحیح خود به مباحث مطروحه می‌تواند خلأهای موجود در مناظره را پر کند و فضای گفت‌وگو را به سمت جذابیت و حرارت بیشتر و نیز افزایش سطح رضایت مخاطبان سوق دهد. رفتار محترمانه دو کاندیدا نیز در مناظره مورد توجه در فضای مجازی قرار گرفت که کاربران در این‌باره نوشتند: از نظر اخلاق‌ و رفتار هر دو نفر بسیار مؤدبانه و محترمانه و باوقار رفتار کردند. سعید جلیلی و مسعود پزشکیان هر دو آراسته به صفات اخلاقی نیکو هستند. می‌شود محترم بود و درعین حال جدی و‌ محکم بحث کرد.
مصافحه دو کاندیدا در پایان مناظره هم از قاب‌های زیبایی بود که کاربران به آن اشاره کردند و نوشتند: خوبی‌ها را ببینیم. صحنه آخر مناظره انصافاً زیبا بود.
 
استفاده از جمله معروف فرهاد مجیدی در سریال زخم‌کاری
سریال زخم کاری ۳ مدتی است در شبکه نمایش خانگی شروع به پخش شده و با استقبال خوبی مواجه شده است. جواد عزتی نقش اصلی این سریال است و طرفداران بسیاری هم دارد که در این قسمت جمله معروف فرهاد مجیدی که «من به اینا نمی‌بازم» را استفاده می‌کند ماجرای این جمله این است که فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم موفق شد با استقلال به‌عنوان قهرمانی برسد و در همان فصل جمله معروف را مطرح کرد. مجیدی درنهایت به کسی نباخت و استقلال را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کرد. در جدیدترین قسمت زخم کاری این دیالوگ از سوی جواد عزتی بیان می‌شود. محمدحسین مهدویان مانند دو فصل گذشته، کارگردانی این فصل را هم برعهده دارد. مهدویان همیشه نشان داده علاقه زیادی به فوتبال و مخصوصاً استقلال دارد و حالا این موضوع در دیالوگ‌های زخم کاری هم دیده می‌شود.

واکنش ضرغامی درباره برپایی کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید
عزت‌الله ضرغامی در صفحه شخصی خود با اشاره به برگزاری کنسرت در تخت‌جمشید، تأثیر این رویداد را در تقویت اقتصاد گردشگری استان فارس مورد تأکید قرار داد. به گزارش صبا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صفحه ایکس خود نوشت: «تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی، در دولت ‫رئیسی شکسته شد. این شب‌ها کنسرت ‫علیرضا قربانی در تخت جمشید با حضور ۵۴۰۰ نفر برگزار می‌شود.رونق کم سابقه مراکز اقامتی، حمل‌ونقل بویژه هوایی و سایر خدمات گردشگری در زمان برگزاری این رویدادها، موجب تقویت اقتصاد گردشگری است.»
کنسرت علیرضا قربانی در میراث جهانی تخت جمشید با رعایت تمامی اصول حفاظتی میراث فرهنگی از یکشنبه آغاز شده است و تا پنجشنبه ادامه دارد.
 
بازگشت بازیگر زن مهاجرت کرده به شبکه جم به ایران
چکامه چمن ماه بازیگر که ده سال پیش از ایران به ترکیه مهاجرت کرد، از بازگشت خود به ایران خبر داد. چکامه چمن ماه بازیگر ۴۳ ساله که ده سال پیش، از ایران به ترکیه مهاجرت کرد و در شبکه جم مشغول به فعالیت شد و درچند فیلم و سریال هم بازی کرد با انتشار یک استوری و پست، از بازگشت خود به ایران خبر داد. او در پاسخ به کامنت یکی از دنبال کنندگانش این خبر را تأیید کرد. چمن ماه زمانی که در ایران فعالیت داشت در فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل شکوفه، اعترافات ذهن خطرناک من، شکلات، بودن یا نبودن، پرواز در حباب و.... به ایفای نقش پرداخت.

جستجو
آرشیو تاریخی