صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام کرد

ایجاد 17 هزار تخت ‌بیمارستانی در دولت سیزدهم

محدثه جعفری
خبرنگار

 معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی به 1.9 رسیده است، از ایجاد 17 هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در بحث سرانه تخت در حال نزدیک شدن به عدد 2 هستیم و این تلاش ادامه دارد تا دسترسی مردم به تخت‌های بیمارستانی بویژه در مناطق محروم افزایش یابد.
دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با «ایران» به تشریح آمار دقیقی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در دولت شهید جمهور پرداخت و گفت: اکنون 165 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی، خصوصی و نظامی در کشور فعال هستند که 12 درصد تخت‌های بیمارستانی در مجموع بخش‌های مختلف و 15 درصد تخت‌های بیمارستانی بخش دولتی در دولت شهید جمهور راه‌اندازی شده است.
 
توجه به مناطق محروم در افزایش تخت‌های بیمارستانی
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نظام سطح‌بندی و رویکرد وزارت بهداشت دولت شهید رئیسی مبتنی بر عدالت و تعالی نظام سلامت، تأکید کرد: عمده تخت‌های بیمارستانی افزوده‌شده در دولت شهید رئیسی مختص مناطق محروم بوده است، به عبارتی در استان‌هایی که مراکز درمانی و بهداشتی آنان از سرانه تخت فاصله داشتند، تخت‌های جدید راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی دو ابربیمارستان ارجاعی هم بیان کرد: برخی از تخت‌های بیمارستانی نیز در استان البرز، شهر فردیس و حاشیه‌های جنوبی شهر تهران راه‌اندازی شدند و دو ابربیمارستان غدیر و حضرت مهدی(عج) نیز جزو بیمارستان‌های ارجاعی و همواره پذیرای هموطنان عزیزمان از سراسر کشور هستند.
 
 افزایش دو برابری تخت‌های مراقبت ویژه کودکان
دکتر کریمی با تأکید بر اینکه در دولت شهید جمهور حدود 3 هزار تخت آی‌سی‌یو ساخته و افزوده شده است، تصریح کرد: تا قبل از دولت شهید رئیسی تعداد تخت‌های پی‌آی‌سی‌یو 500 عدد بود و این میزان در دولت شهید جمهور رشد 2 برابری داشت و هم‌اکنون تعداد تخت‌های پی‌آی‌سی‌یو به هزار و 50 عدد رسیده است.
 
سرانه تخت‌های بیمارستانی به عدد 2 نزدیک شد
دکتر کریمی با بیان اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی به 1.9 رسیده است، گفت: در حال نزدیک شدن به عدد 2 و در تلاش هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم به تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم.
 
راه‌اندازی تجهیزات درمانی در ایلام و یاسوج
معاون درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی تجهیزات خاص درمانی در دو شهر خبر داد و گفت: حدود 380 دستگاه تجهیزات بزرگ آنژیوگرافی و دستگاه‌های درمان سرطان در بیمارستان دولتی سراسر کشور توزیع و راه‌اندازی شده است و این دستگاه‌ها بزودی در دو شهر ایلام و یاسوج نیز راه‌اندازی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی