خبر

نوشاد صعود کرد، نیما سقوط


نوشاد عالمیان، المپین ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز صعود کرد. فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ جدید بازیکنان را در ماه جولای اعلام کرد. نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند که ۲۴ روز مانده تا افتتاح المپیک، نوشاد و ندا شهسواری صعود کردند. اما نیما عالمیان با تنزل جایگاه روبه‌رو شد. رنکینگ نوشاد عالمیان ۴۹جهان و ندا شهسواری ۳۹۵ جهان است. نیما عالمیان هم در رده۱۸۶جهان قرار دارد. البته مهشید اشتری با وجود اینکه سهمیه المپیک نگرفت ولی از لحاظ رنکینگ بالاتر از ندا شهسواری است. او 12 پله صعود کرد و در رده 346 ایستاد.


عزیزنیا به ۷ قله در ۷ قاره صعود کرد
امین عزیزنیا (اندرو عزیز) به عنوان نخستین کوهنورد ایرانی توانست به ۷ قله مرتفع جهان در 7 قاره جهان صعود کند. کوهنورد ایرانی به کوه‌های مرتفعی در آسیا، امریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، اروپا، جنوبگان (قطب جنوب) و اقیانوسیه صعود کرده است. اورست، آکونکاگوا، دنالی، کلیمانجارو، مون بلان، وینسون و ویلهلم، 7 قله‌ای است که عزیزنیا آنها را فتح کرده است. عزیزنیا دومین ایرانی است که سون سامیت (فتح 7 قله در هفت قاره) کرده است. پیش از این سارا سفری به عنوان اولین زن ایرانی‌تبار سون سامیت کرده بود.


میرزازاده به تمرینات فرنگی بازگشت
امین میرزازاده، المپین کشتی فرنگی کشورمان بدون مشکل به تمرین برگشت. چند روز قبل درد زانوی امین میرزازاده به خاطر مصدومیت قدیمی چند وقتی تمریناتش را تحت‌الشعاع قرار داد و این نگرانی پیش آمد که ملی‌پوش المپیکی ایران که سال گذشته با مدال طلای سنگین‌وزن جهان، سهمیه المپیک را گرفته بود، با مشکل جدی مواجه شده باشد. او اما دیروز بدون مشکل تمرین کشتی انجام داد تا نگرانی بابت آسیب زانویش برطرف شود. رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه در پاریس برگزار می‎‌شود و کشتی آزاد ایران با 5 سهمیه و بدون نماینده‌ای در 57 کیلوگرم و کشتی فرنگی با سهمیه کامل در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. این روزها تیم کشتی آزاد زیر نظر محسن کاوه و تیم کشتی فرنگی زیر نظر حسن رنگرز تمرینات خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک در کمپ تیم‌های ملی دنبال می‌کنند.
 

تأیید انتخابات فدراسیون کشتی
در یکی دیگر از احکام صادره، دیوان عدالت اداری رأی به قانونی بودن اقدامات فدراسیون کشتی داد. در پی برکناری رئیس هیأت کشتی استان تهران، او شکایت‌های متعددی علیه فدراسیون و اداره ورزش و جوانان تهران در دادگاه‌های مختلف مطرح کرده که تاکنون بیش از ۱۳ شکایت را دادگاه رد و ختم رسیدگی اعلام کرده است. در آخرین احکام صادره، دیوان عدالت اداری با اعلام اینکه اقدام فدراسیون در راستای قانون و مقررات جاریه به نحو صحیح و همسان صورت گرفته، با رد شکایت شاکی، ختم رسیدگی را اعلام کرد.


تایلند؛ دومین حریف دختران والیبال
تیم والیبال دختران جوان ایران بعد از شروع قهرمانی آسیای زیر 20 سال با باخت مقابل ویتنام، امروز به مصاف تایلند می‌رود. بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال دختر آسیا دوشنبه با حضور 12 تیم در شهر ژیانگمن شروع شد. اما تیم ایران بعد از استراحت در روز اول، دیروز ظهر مقابل ویتنام قرار گرفت و با نتیجه 3 - صفر و با امتیازات 25 - 18، 25 - 16 و 25 - 19 باخت. طالعی ملی‌پوش ایران با بدشانسی تمام در اولین امتیاز بازی مصدوم شد. شاگردان پدیده بلوری‌زاده ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز در دومین بازی به مصاف تایلند می‌روند.
 

حدادی کارش را  استارت زد
احسان حدادی یک روز بعد از رأی اعتماد مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی، کارش را با مراسم معارفه شروع کرد. او که روز دوشنبه با 40 رأی از 61 رأی مأخوذه برای چهار سال رئیس فدراسیون دوومیدانی شد، دیروز با انجام مراسم معارفه با حضور شروین اسبقیان کارش در فدراسیون را شروع کرد. حدادی در قسمتی از حرف‌هایش از همدلی گفت: «همه تلاشم این است که همدلی ایجاد کنم و همه پای کار بیایند. اینجا، جا برای همه هست. حتی از رشته‌های دیگر هم می‌توانند بیایند.» رئیس جوان فدراسیون دوومیدانی با تشکر از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک بابت حمایت، علی کفاشیان را هم فراموش نکرد: «از کفاشیان تشکر می‌کنم و انتظار دارم که او را در فدراسیون ببینیم، چون دوومیدانی هر چه دارد، از صدقه سر او دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی