از گوشه و کنار ایران

نجات روباه از کانال کولر یک خانه
روباه گرفتار شده در کانال هواساز یک مجتمع مسکونی کرج رهایی یافت.
«مجید درگی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: صبح سه‌شنبه فردی از مهرشهر کرج با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تماس گرفت و خبر از ورود یک روباه به داخل مجتمع مسکونی داد. پس از اعلام این گزارش مردمی، همکاران اداره حفاظت محیط زیست و مدیریت حیات وحش و یگان حفاظت بلافاصله به محل مراجعه کردند و مشخص شد این روباه پس از ورود به خانه در کانال هواساز گرفتار شده که کارشناسان اداره کل محیط زیست با استفاده از تجهیزات کامل و در حضور دامپزشک به روش ایمن روباه را زنده‌گیری و سپس در طبیعت رها کردند.
 
برادرکشی در برازجان
مرد جوان که به خاطر اختلاف مالی برادرش را کشته بود در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمودیان، فرمانده انتظامی‌شهرستان دشتستان بیان داشت: در پی وقوع قتل مردی 45 ساله در شهر برازجان، بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت و در نهایت مشخص شد قاتل برادر مقتول بوده که بلافاصله در مخفیگاهش دستگیر شد و ضمن اعتراف به قتل انگیزه خود را اختلاف‌های مالی عنوان کرد.

کشف پیکر دختر ناپدید شده در سیل
 پیکر دختری که در سیل سوادکوه ناپدید شده بود پس از هفت روز در رودخانه روستای تازه‌آباد بهنمیر کشف شد.   غلامعلی فخاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: با حضور تیم تخصصی امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان بابلسر پیکر دختری از رودخانه روستای تازه‌آباد کشف و تحویل شهرداری شد.پس از بارندگی‌های شدید سه‌شنبه پنجم تیرماه در سوادکوه، سیل در طالع‌رودبار سوادکوه منجر به ریزش واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعدادی خودرو زیر این آورده‌های سیلابی مدفون شده بودند. حادثه سیل سوادکوه پنج ناپدید داشت که دو نفر فوت و سه نفر هم زنده پیدا شدند. جسد این افراد در رودخانه تلار در قائمشهر و رودخانه تازه آباد بهنمیر پیدا شد.
 
 کلاهبرداری از سالمندان مقابل دستگاه عابر بانک
مرد شیاد که با شگرد تعویض و سرقت کارت‌های عابر بانک از افراد سالمند و معلول در گرمسار کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
  سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: با شکایت فردی ناشنوا مبنی بر برداشت ۷۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد کلاهبردار، در اطراف دستگاه‌های خودپرداز سطح شهر پرسه زده و درپوشش کمک به افراد مسن و ناتوان و دارای معلولیت، ضمن سوء‌استفاده از اعتماد مالکان کارت‌ها، نسبت به تعویض کارت افراد اقدام کرده و سپس با زدن رمز اشتباه، کارت‌های جعلی را در داخل دستگاه ضبط کرده و کارت اصلی را با اطلاع از رمز آن برداشته و محل را ترک می‌کرد.با شناسایی هویت متهم وی در تهران دستگیر شد و به کلاهبرداری از 15 فرد کم توان به ارزش دو میلیارد ریال در گرمسار اعتراف کرد. وی با کارت‌های اصلی اقدام به خرید کارت‌های هدیه و وسایل گرانقیمت الکترونیکی نظیر دستگاه ۴ PS و خرید از‌هایپر مارکت‌ها کرده بود.

3 کشته در تصادف پژو با وانت
 تصادف وانت با پژو در جاده خوی – چالدران، جان سه نفر را گرفت و ۲ نفر دیگر نیز مصدوم شدند. سرهنگ رضا پناهی مقدم، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی‌آذربایجان غربی گفت: این سانحه رانندگی در کیلومتر ۴۹ جاده خوی – چالدران به وقوع پیوست و بر اثر این تصادف سه نفر از سرنشینان خودروی پژو در دم جان باختند و ۲ سرنشین دیگر نیز بشدت مصدوم شدند. وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای پلیس و امدادی، مصدومان حادثه به مراکز درمانی خوی منتقل شدند. کارشناسان، انحراف به چپ خودرو پژو را عامل این تصادف اعلام کردند.
 
کشف ۱۴۷ بسته مواد مخدر از معده 2 قاچاقچی
۲ قاچاقچی مواد افیونی که یک کیلو و ۳۰۰ گرم شیشه و هروئین را بلعیده بودند در عملیات مأموران انتظامی‌اصفهان دستگیر شدند.
 سرهنگ احمد نیکبخت، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی‌استان اصفهان گفت: مأموران پلیس به 2 سرنشین یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف و آنها را به مقر انتظامی‌منتقل کردند. در بررسی‌های دقیق از آنان مشخص شد این افراد در حال انتقال محموله‌ای از مواد افیونی به روش بلعیدن هستند که با اقدامات انجام شده مقدار یک کیلو و 300 گرم مواد مخدر در قالب 90 بسته هروئین به وزن 729 گرم و 57 بسته شیشه به وزن 578 گرم از معده متهمان کشف شد.
 
دستگیری عامل تیراندازی در جاده ورامین
 مرد مسلح که با ورود به یک مجتمع مسکونی اقدام به تیراندازی کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی‌شهرستان ری گفت: در پی اعلام درگیری و تیراندازی با سلاح گرم در یکی از مجتمع‌های جاده ورامین و متواری شدن متهم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات انتظامی‌این شهرستان قرار گرفت و مشخص شد متهم با استفاده از سلاح گرم اقدام به درگیری و تیراندازی کرده و پس از برهم زدن نظم عمومی‌و ایجاد رعب و وحشت، از محل متواری شده است. مأموران مخفیگاه متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر و یک قبضه سلاح کلت کمری از وی کشف کردند.فرمانده انتظامی‌شهرری گفت: متهم انگیزه خود را اختلافات قبلی با یکی از ساکنان ساختمان اعلام کرد.
 
حمله خرس وحشی به یک دامدار
 دامدار «سرخونی» حین کار بر اثر حمله یک قلاده خرس دچار مصدومیت شد و به بیمارستان انتقال یافت.
به گزارش ایلنا، این دامدار ۶۰ ساله، در منطقه ییلاقی «کوه بزی» شهرستان «اردل» استان چهار محال و بختیاری با حمله یک قلاده خرس از ناحیه سر و دست وپا زخمی‌شد که از سوی امدادگران اورژانس برای درمان و تزریق واکسن‌هاری به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی