صفحات
شماره هشت هزار و پانصد - ۱۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

قربانی در پاسارگاد به روی صحنه رفت

شامگاه یکشنبه (10 تیرماه) نخستین کنسرت علیرضا قربانی در
تخت جمشید برگزار شد. خبر این اجرا با برخی نگرانی‌ها در مورد آسیب رسیدن به این مجموعه همراه بود. فعالان فرهنگی اعلام کردند، این کنسرت موسیقی در فاصله ۵۰ متری مجموعه تاریخی تخت‌جمشید اجرا شده است و صداها هیچ آسیبی به این مجموعه وارد نکرد.
‌ این خواننده در نخستین شب اجرای خود درباره برخی دل‌نگرانی‌ها و حواشی که پیرامون فضای اجرای این کنسرت به وجود آمده بود، بیان داشت: حضور شما را به گهواره‌ تمدن بشریت و این جای بسیار ارزشمند خوشامد می‌گویم. یادمان باشد اینجا جایی است که دومین اثر ثبت شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در یونسکو است و به عنوان یکی از ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به حساب می‌آید. به دور از تعارف و اغراق وظیفه و دغدغه تک‌تک ما فرزندان این سرزمین است که لحظه به لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از اینجا و حفظ ایمنی آن باشیم.
موظف و محکوم به این هستیم که با پوست و گوشت و استخوان خودمان این اثر را حفظ کنیم. سعی کردیم هیچ مشکلی برایش ایجاد نکنیم و همین‌طور که می‌بینید تمام تلاشمان بر این بوده نزدیکی با خود سایت و بنا نداشته باشیم و تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند. از تمام کسانی که دغدغه حفظ این بنا را دارند و با ما تماس گرفتند و ابراز لطف کردند سپاسگزاریم و تیم تلاش کردند که دغدغه آنها را پاسخگو باشند.
قربانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد با نوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود بیاید که دل و قلبمان برای اینجا می‌تپد و دلمان می‌خواهد اینجایی که جزو مفاخر ما و میراثی است که می‌توانیم به عنوان فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود به رخ جهانیان بکشیم، بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از مکان‌های تاریخی مختلف دیگر با نظر کارشناسان و حفظ مسائل ایمنی چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم؛ اگرچه تمام توجه ما بر این باشد که بیش از پیش به این مکان‌ها توجه و از آن نگهداری کنیم‌.
جستجو
آرشیو تاریخی