صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

۱۳۰ هزار مجوز کسب‌و‌کار برای درخواست‌های تأخیر خورده صادر شد
درگاه ملی مجوزها برای ۱۳۰ هزار متقاضی که درخواست آنها با تأخیر مواجه شده بود، مجوز صادر کرد. طبق اعلام درگاه ملی مجوزها، به‌منظور تسهیل فضای کسب‌و‌کار و در راستای اجرای حکم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار (تبصره ۳ ماده ۷ مکرر)، صدور خودکار برای هزار و ۲۹ عنوان مجوز که درخواست‌های مواجه با تأخیر داشتند، فعال شده است. براساس این گزارش، ۴۸۵ عنوان مجوز از میان هزار و ۲۹ عنوان مجوز تعیین شده با تأخیر با حدود ۲۴۰ هزار درخواست مواجه شده بود که از این تعداد برای ۱۳۰ هزار درخواست، مجوز صادر شده و ۱۱۰ هزار درخواست در صف صدور قرار گرفته‌اند و بتدریج در بانک کسب‌و‌کار هم درج می‌شوند. باید اشاره داشت؛ مطابق درخواست دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی از تمامی مراجع صدور مجوز، باید درخواست‌ها به یکی از دو حالت صدور و یا رد با ذکر دلیل تعیین تکلیف شود. متذکر می‌شود؛ رد درخواست بدون دلیل موجه، معادل درخواست شرط اضافه از متقاضی مجوز است و جرم تلقی می‌شود.

افزایش ۳ برابری درآمدهای نفتی
در دولت سیزدهم
مطابق آمارهای منتشره، در دولت سیزدهم تولید نفت ۶۰ درصد افزایش یافت و درآمدهای نفتی بیش از سه برابر شد. تولید نفت ایران از ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه در سال ۱۴۰۰ به سه ‌میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۳ رسیده و این به معنای افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت خام است. رشد اقتصادی گروه نفت نیز طبق روایت مرکز آمار در سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۳ درصد رسید، در حالی که این عدد در سال ۱۳۹۸ برابر با منفی ۳۵ درصد بود. در حوزه صادرات LPG نیز صدور ۳.۲ میلیون تنی این محصول در سال ۱۳۹۹ به ۶.۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید.
در حوزه ارزش صادراتی نفت‌خام و میعانات گازی نیز دولت سیزدهم توانست درآمد خود را در این حوزه از ۹.۸ به ۳۶ میلیارد دلار افزایش دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی