صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

گزارش خبری

وزیر صمت: واردات خودروی ارزان‌قیمت رونق می‌گیرد
کاهش چالش‌های صنعتی با بسته حمایتی خادم‌الرضا(ع)
گرامیداشت روزملی صنعت و معدن روز گذشته در حالی برگزار شد که طی بیش از یک هزار روز فعالیت دولت سیزدهم، دستاوردهای قابل تأملی ازجمله رشد وجهش سه برابری شاخص‌ها ی صنعتی و معدنی بر اساس آمار رسمی محقق شد.همچنین در تداوم این روند، بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا(ع) یادگاری از شهید جمهور در راستای تسهیل در تجارت و رفع موانع تولید با ۸۷ موضوع بخش صنعت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزارت صمت وجمعی ازمدیران بخش خصوصی حوزه صنعت رونمایی شد.

 تخصیص ۴۳ میلیارد دلار به بخش صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم به حل مسأله صنعت اهتمام ویژه‌ای داشت و در وزارت صمت مسائل صنعت را فهرست کرده و به موضوعات و رفع موانع پرداختیم.وی افزود: مشکلاتی که در صنعت وجود دارد مربوط به دوره خاصی نیست، بلکه هر دوره مشکلات خود را دارد که باید در همان زمان مورد رسیدگی قرار گیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ارز تخصیصی برای بخش صنعت در سال گذشته ۲۹.۵ میلیارد دلار تعیین شده بود، اما تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۳ میلیارد دلار افزایش یافت. وزیر صمت با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص واردات خودروی ارزان‌قیمت، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهای وارداتی در مقیاس ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد. پیش از این واردات برای خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از ۱۰ هزار دلار بوده است صورت می‌گرفت، اکنون در تلاش هستیم تا زمینه واردات خودروهای قیمت مناسب و با‌کیفیت را فراهم کنیم.
 
افزایش تسهیل‌گری برای صنعتگران
فرشاد مقیمی، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم در مراسم مذکورگفت: پیشنهاد تهیه بسته تولید و تجارت در اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور شهید اعلام شد که ایشان موافقت کردند. وی افزود:این بسته در چهار دسته بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم، تسهیل‌گری و تأمین منابع است و نماد انسجام دستگاه‌های دولتی و بخشی خصوصی است که ۱۵ دستگاه دولتی و ۱۰ تشکل بخش خصوصی در تهیه آن نقش و مشارکت داشتند.همچنین پیگیری چالش‌های بخش صنعت از دستگاه‌های مختلف و ایجاد انگیزه در تحقق شعار سال از دیگر ویژگی‌های این بسته است. رئیس ستاد دهه تولید و تجارت تأکید کرد: درصدد هستیم تا در این بسته تولید و تجارت خادم الرضا(ع) شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را در بخش صنعت محقق کنیم.
 معاون وزیر صمت بیان داشت: در تدوین بسته خادم‌الرضا، ١٠٠ محور و موضوع برجسته در حوزه صنعت و معدن، شناسایی شد تا در روز صنعت‌ و معدن امسال در حضور و توسط رئیس جمهور رونمایی شود که از این افتخار محروم ماندیم؛ بدین ترتیب تصمیم گرفته شد که بسته مذکور به عنوان یادگار از رئیس جمهور شهید، تحت عنوان «بسته خادم‌الرضا» رونمایی شود. این بسته حمایتی، مورد استفاده‌ واحدها و فعالان تولید و تجارت کشور، قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: هرچند که شاید این بسته همه‌ چالش‌های درخواستی فعالان صنعتی را در کوتاه‌مدت مرتفع نکند اما قطعاً بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را تا جایی‌که امکان‌پذیر بوده که دولت می‌تواند در تصمیم‌های خود اعمال کند، تسهیل‌گری خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی