صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

با آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی اول، هفتم و دهمی‌ها اعلام شد
دانش‌آموزان از بازار آزاد
کتاب درسی نخرند
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز آغاز شده، گفت: امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب ‌درسی چاپ شده و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند.‌ به گزارش ایسنا، محمد علوی تبار با بیان اینکه ثبت سفارش پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم پس از ثبت‌نام در مدارس و ثبت‌نام قطعی در سامانه سیدا از ششم شهریور امکان‌پذیر است، گفت: پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پیش‌بینی شده و سامانه انجام می‌شود .
وی با بیان اینکه هیچ دریافتی به صورت نقدی صورت نمی‌گیرد، افزود: قیمت‌ها به صورت میانگین در تمامی پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است.‌
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای مناطق محروم، مطابق سال قبل مدارسی که به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت کردند، امسال هم به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت می‌کنند‌. برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است. دانش‌آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶‌رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

شیرخوارگاه‌ها تعطیل نمی‌شوند
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه شیرخوارگاه‌ها هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند، گفت: کارکرد شیرخوارگاه‌ها از یک مرکز نگهداری طولانی‌مدت به یک مرکز پذیرش اورژانسی و نگهداری کودکان تا زمان تعیین تکلیف فوری پس از مددکاری تبدیل می‌شود.
سعید بابایی در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد کودکان در شیرخوارگاه‌های کل کشور صفر نشده است و اینکه گفته شود شیرخوارگاه‌ها تعطیل می‌شوند، مانند این است که بگوییم اورژانس بیمارستان تعطیل می‌شود در حالی که چنین مراکزی تعطیل نمی‌شوند، اما می‌شود کاری کرد که مثلاً یک بیمار به جای بستری یک ساله در بیمارستان، خدمات مورد نیاز را بگیرد و خارج شود.و ی افزود: اتفاق بزرگی که در شیرخوارگاه‌ها افتاده این است که میزان ماندگاری کودکان در شیرخوارگاه‌ها به علت مددکاری فعال و تسهیل قضایی کاهش پیدا کرده است. بابایی خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۱ سال پیش، تعداد کودکان شیرخوار فقط در استان تهران در شیرخوارگاه‌ها، نزدیک به هزار کودک بود. اکنون رده سنی یکی دیگر از شیرخوارگاه‌ها تغییر کرده است یعنی در استان تهران، کودک شیرخوار صفر تا سه‌سال فقط در دو شیرخوارگاه نگهداری می‌شود و تعداد کل کودکان شیرخوارگاه‌های استان تهران در شب عید به کمتر از ۱۰۰ کودک رسید، همان کودکانی که ۱۰ تا ۱۱ سال پیش تعداد آنها به هزار کودک می‌رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی