صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

دانشجوی نمونه کشوری:

دانشجویان و جوانان هستند که کشور را می‌سازند نه افراد دیگر

در همین راستا با یکی از دانشجویان نمونه از دانشگاه شریف گفت‌و‌گو کردیم. شاهین فقیری دانشجوی دکترای رشته تبدیل انرژی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره اقدامی که موجب برگزیده شدن او به عنوان دانشجوی نمونه شده است، اظهار داشت: انتخاب دانشجوی نمونه کشوری باید در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و فرهنگی باشد؛ در شاخص آموزشی، من در مقطع کارشناسی نفر اول دانشکده مهندسی مکانیک بودم، همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز نفر اول دانشکده انتخاب شدم، از این رو به طور مستقیم در مقطع دکتری پذیرفته شدم. به همین دلیل از نظر معیارهای آموزشی رتبه لازم را کسب کردم.
وی درباره فعالیت‌های پژوهشی خود گفت: همچنین در زمینه پژوهشی نیز دارای ۱۳ مقاله ISI بین‌المللی و بیش از 8 مقاله کنفرانسی هستم که همین محور نیز در انتخاب من به عنوان دانشجوی نمونه کشوری تأثیرگذار بوده است.
این دانشجوی نمونه که متولد سال ۷۴ است در ادامه گفت: همچنین در زمینه نوآوری و فناوری، ثبت اختراع‌ها و پروژه‌های صنعتی هم فعالیت داشتم. در حوزه فرهنگی نیز باید بگویم عضو انجمن آموزشی مهندسی ایران هستم و همه اینها موجب شد تا عنوان دانشجوی نمونه را به من اختصاص دهند.
وی در پاسخ به این سؤال که چشم‌انداز او برای آینده چیست و آیا قصد مهاجرت از ایران را دارد یا نه، گفت: من قصد مهاجرت از ایران را ندارم و توصیه‌ام به عنوان یک برادر به سایر دانشجویان این است که خیلی باید در این زمینه‌ها صبر داشته باشند. البته که مشکلات هست، نمی‌گویم مشکلی پیش پای ما جوانان وجود ندارد ولی باید این موارد را تحمل کنند و بتوانند مشکلات را با تلاش و اراده خود پشت سر بگذارند و این را بدانند اگر زحمتی کشیده‌اند به مقصود خود خواهند رسید و قاعدتاً زحمات آنها بی‌نتیجه نخواهد ماند. زیرا معتقدم همین دانشجویان و جوانان، کشور را می‌سازند نه افراد دیگر.
فقیری گفت: من برنامه دارم بعد از دفاع پایان‌نامه دکتری، عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور شوم، البته یک عضو هیأت علمی که به حوزه آموزشی، پژوهشی و صنعتی کشور کمک کند.

جستجو
آرشیو تاریخی