صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

30 دانشجوی نمونه کشوری معرفی شدند

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

مراسم دانشجوی نمونه هر ساله در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، نوآوری، فناوری و فرهنگی به انتخاب دانشجوی نمونه در دانشگاه‌های برتر در سطح کشور می‌پردازد. بر همین اساس اسامی دانشجویان نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌های دو وزارتخانه علوم و بهداشت اعلام شد.
مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه روز یکشنبه ۱۰ تیرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مراسم از 30 دانشجوی نمونه توسط وزیر علوم و وزیر بهداشت تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم ۱۱ نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۱۹ نفر نیز از دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم به عنوان دانشجوی نمونه کشوری معرفی شدند.
 
برنامه‌ریزی برای حمایت بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان نمونه کشوری
درهمین راستا محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برترین‌های سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری گفت: معمولاً جایی که دانشگاه احداث می‌شود آنجا ارزش پیدا می‌کند. دانشجویان نمونه باید خیلی مراقب کردار و رفتار خود باشند چون الگوی دانشجویان دیگر هستند. شخصیت علمی یک ‌کشور باید متوازن باشد، کاریکاتوری نباشد و به تمام زیر نظام‌ها توجه شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر تبدیل علم به فناوری گفت: باید هم به تولید علم و هم به مصرف علم توجه کنیم، به تبدیل علوم به فنون هم باید توجه کنیم. در دولت مردمی سیزدهم با حمایت دکتر رئیسی به گونه‌ای عمل شد که برنامه‌های وزارتخانه‌های علم طوری بود که شخصیت علمی کشور حالت توازن خود را حفظ کرد.
زلفی‌گل با اعلام این خبر که در این دولت برای اولین بار دستور‌العمل انتخاب دانشجویان سرآمد ابلاغ شد، گفت: در این دوره در وزارت علوم فعالیت‌هایی در زمینه نگهداشت و جذب نخبگان، زیرساخت‌ها، توجه به امکانات رفاهی دانشجویان و ایجاد خوابگاه‌های متأهلی انجام شد. همچنین در این دوره دستور‌العمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین بار تدوین و ابلاغ شد و پذیرش دانشجوی استاد‌محور برای اولین بار اجرایی شد.
وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: نامه دو امضایی با امضای عین‌اللهی، وزیر بهداشت تهیه کرده و برای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌کنیم تا دانشجویان نمونه کشوری هم جزو بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و خارج از فراخوان جذب هیأت علمی شوند.
در ادامه این مراسم، دانشجویان نمونه ذیل معرفی شدند: میلاد پیران حمل‌آبادی از دانشگاه محقق اردبیلی، محمدحسن سعیدی مطلق از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، زینب رحمتی از دانشگاه ایلام، مریم داورزنی و امیرحسین یزدان‌بخش هر دو از دانشگاه تهران، ساسان آزاد از دانشگاه شهید بهشتی، سیدکریم تهامی تولون از دانشگاه محقق اردبیلی، ایلقار اردبیل‌چی از دانشگاه تهران، محمدحسین جلالیان از دانشگاه صنعتی اصفهان، زهرا خاکباز از دانشگاه تربیت مدرس و شاهین فقیری از دانشگاه صنعتی شریف ۱۱ دانشجوی نمونه دوره دکترای دانشگاه‌های وزارت علوم معرفی شدند.
در دوره کارشناسی ارشد نیز سه دانشجو به عنوان دانشجوی نمونه کشوری معرفی شدند که نگین خاتونی از دانشگاه فردوسی مشهد، محمد حاتمی‌نژاد از دانشگاه لرستان و پری فهندژ سعدی از دانشگاه شیراز اسامی این افراد است.
در دوره کارشناسی نیز پنج دانشجو به عنوان دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ معرفی شدند که علی تابع از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک، مریم اکبری از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز، علی جوکار از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری شیراز، محمد حسن‌آقایی از دانشگاه علامه طباطبایی و مهدی نقی‌زاده باقی از دانشگاه محقق اردبیلی هستند.
در بیست و یکمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱ نفر از تمامی گروه‌های تحصیلی دانشگاه‌های وزارت بهداشت به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شدند که اسامی آنها به شرح ذیل است:
مهدی هادیان برسیانی از دانشگاه اصفهان، محمدرضا امینی از دانشگاه شهید بهشتی، امیر ولی‌زاده دیزجیکان از دانشگاه تبریز، راضیه آخوندزردینی از دانشگاه کرمان، مهدی اصغری عظما از دانشگاه تبریز، محمدحسن سهولی از دانشگاه شهید بهشتی، علی دلگرم شمس‌آبادی از دانشگاه شهرکرد، سیدمهدی زارع‌زاده از دانشگاه تهران، ساناز رضاییان از دانشگاه جهرم، علی عباس‌زاده چراغعلی از دانشگاه تربت حیدریه و آرین غمخوار رودپشتی از دانشگاه قم از جمله این دانشجویان هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی