صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

 شلیک پلیس به نوجوان پناهجوی میانماری
یک افسر پلیس در ایالت نیویورک  نوجوان ۱۳ ساله‌ای را به دلیل حمل یک اسلحه ساچمه‌ای  به ضرب گلوله کشت.
به گزارش آسوشیتدپرس، «مارک ویلیامز» رئیس پلیس شهر «یوتیکا» که این حادثه در آنجا رخ داد، شنبه گفت، مأموران پلیس ۲ نوجوان را پس از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی متوقف کردند. یکی از آنها فرار کرد و وسیله‌ای را که به نظر می‌رسید اسلحه باشد، به سمت مأموران نشانه رفت.وی در کنفرانسی خبری که با حضور خانواده نوجوان مقتول برگزار شد، افزود، یکی از مأموران پلیس اقدام به شلیک یک گلوله کرد که به سینه این نوجوان اصابت کرد.ویلیامز از ارائه جزئیات درباره اینکه چرا این ۲ نوجوان توسط پلیس متوقف شدند، خودداری اما اظهار کرد که مأموران پلیس از محل این حادثه یک نسخه بدلی از تفنگ GLOCK ۱۷ پیدا کردند که فقط ساچمه یا گلوله‌های فلزی گرد (BB) شلیک می‌کنند.پلیس گفت که فرد مقتول از پناهجویان میانماری بود که در کلاس هشتم تحصیل می‌کرد.

مرگ ۴ ماهیگیر سریلانکایی
براساس گزارش‌های محلی ۴ ماهیگیر اهل سریلانکا بعد از نوشیدن محتویات داخل تعدادی بطری‌ که در دریا پیدا کرده بودند، مرده‌اند و حال دو ماهیگیر دیگر وخیم است.
به گزارش بی بی سی، آنها در میانه یک سفر ماهیگیری بودند که بطری‌ها را در ساحل جنوبی سریلانکا پیدا کردند. نیروی دریایی سریلانکا گفت ماهیگیران تصور می‌کردند که مایع پر شده در بطری‌ها قابل نوشیدن است.«سوزانتا کاهاواته» مدیرکل سازمان شیلات سریلانکا به چند شبکه گفت نیروی دریایی تلاش دارد این ماهیگیران را به ساحل بازگرداند. مقام‌ها اکنون در حال تحقیق درباره محتویات بطری‌ها هستند.
 
رانش گل و لای جان 5 قرقیز را گرفت
جریان گل و لای در جنوب قرقیزستان جان  ۵ نفر را گرفت.
به گزارش شینهوا، بارش شدید باران در منطقه نوکت در استان اوش منجر به جاری شدن گل و لای، آسیب به دو پل، تیرهای برق و آبگرفتگی ۱۵ حیاط شخصی شد.7 نفر با جریان گل و لای برده شدند. تاکنون 5 جسد پیدا شده است و تلاش‌ها برای یافتن 2 نفر باقی مانده ادامه دارد.در این گزارش همچنین آمده است که در منطقه تفریحی آبشیر عطا ۱۳۰۰ نفر به دلیل اینکه گل و لای جاده را شسته بود گرفتار شدند.
 
 واژگونی کامیون با 5 کشته
 پلیس اعلام کرد که بر اثر واژگونی یک کامیون در شمال زیمبابوه حداقل ۵ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، پلیس علت این حادثه را بی‌احتیاطی از سوی راننده اعلام کرد که وی از محل متواری شده است.پل نیاثی، سخنگوی پلیس ملی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که کامیون حامل ۳۸ مسافر بود که در مسیر شهر کاروی در استان ماشونالند غربی به شهر بینگا در استان شمالی ماتابلند از جاده منحرف شد و واژگون شد. تعدادی از مسافران از صندوق بارگیری به بیرون پرتاب شدند و برخی دیگر زیر بار محبوس شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی