صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

مجازات شـلاق بـرای خواستـگار سمـــج

گروه حوادث-کامران علمدهی/ پسر جوان که با شکایت نامزد سابقش به اتهام تعرض بازداشت و محاکمه شده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر سال گذشته دختر ۲۶ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد که نامزد سابقش او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
پس از این شکایت سعید 30 ساله بازداشت شد اما اتهام خود را رد کرد و مدعی شد این دختر دروغ گفته است.
پس از تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت
در این جلسه شاکی به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: مدتی قبل با سعید آشنا شدم و بعد از اینکه او با خانواده‌اش به خواستگاری‌ام آمدند در همان جلسه بر سر میزان مهریه، مراسم به هم خورد. پس از آن وقتی دیدم خانواده‌ها نمی‌توانند باهم تعامل کنند، تصمیم گرفتم رابطه‌ام را با سعید تمام کنم اما او قبول نکرد. می‌گفت عاشقم است و نمی‌تواند بدون من زندگی کند.
آخرین بار در غیاب خانواده‌اش من را به خانه‌شان دعوت کرد تا با هم صحبت کنیم. اما به محض اینکه به خانه‌شان رفتم من را آزار داد تا مجبور به ازدواج با او شوم. حالا هم از او شکایت دارم و خواستار اشد مجازات برای او هستم.
وقتی متهم به جایگاه رفت اتهام آزار و اذیت را رد کرد و گفت: من عاشق این دختر هستم و می‌خواهم هر طور شده با او ازدواج کنم.
 آن روز او را به خانه‌مان دعوت کرده بودم تا با او صحبت کنم و از او بخواهم هر طور شده خانواده‌اش را به این وصلت راضی کند. اما اتهام تجاوز به عنف را قبول ندارم.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و وی را به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی