صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

5 کشته در آتش‌سوزی خوابگاه
رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند که آتش‌سوزی در یک خوابگاه در بالاشیخا در حومه مسکو ۵ کشته بر جا گذاشت.
 به گزارش رویترز، بر اثر آتش‌سوزی در خوابگاهی در خیابان کرمیچسکایا، 5 نفر جان خود را از دست دادند که سه نفر نجات یافته و تحت عملیات احیا هستند و ۱۰ نفر نیز از محل خارج شده‌اند. مسئول خدمات عملیاتی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه علت آتش‌سوزی عملیات اضطراری شبکه برق بوده است. وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد که آتش‌سوزی به مساحت ۴۰ متر مربع مهار شده است.
 
مرگ یک خانواده نپالی در رانش زمین
  مقامات محلی از کشته شدن ۷ نفر در دو رانش زمین در غرب نپال خبر دادند. به گزارش شینهوا، 5 نفر از یک خانواده پس از اینکه خانه‌شان بر اثر رانش زمین در روستای مالیکا ناحیه گلمی تخریب شد، جان باختند. دوی رام آریال، رئیس شهرداری گفت که باران شدید باعث رانش زمین شد و همه اجساد نیز پیدا شدند. به گفته ایندرا بهادر رانا، سخنگوی پلیس منطقه در روستای پدیکولا ناحیه سیانگجا، یک مادر و دختر نیز بر اثر رانش زمین کشته شدند.

ناپدید شدن 5 سرباز هندی در تمرین نظامی
 رسانه‌های هندی گزارش دادند که 5 سرباز در جریان یک تمرین نظامی با تانک که در شمال این کشور برگزار می‌شد، جان باختند. به گزارش خبرگزاری پرس تراست، این سربازهای ارتش هند هنگام عبور با تانک T-۷۲ از یک رود در نزدیکی «خط کنترل واقعی» در منطقه لداخ در شمال این کشور ناپدید شدند. به گفته مقام‌های هندی، این حادثه در زمان برگزاری یک تمرین نظامی در «نیوما- چوشول» در نزدیکی فلات تبت روی داده است. مقام‌های دفاعی به خبرگزاری آنی نیز گفتند که جسد یکی از سربازها در جریان عملیات جست‌و‌جو پیدا شده و تلاش برای یافتن سایر اجساد ادامه دارد. سال گذشته میلادی نیز ۹ سرباز هند هنگام عبور با کامیون ارتش در منطقه لداخ در دره سقوط کرده و کشته شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی