صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

از گوشه و کنار ایران

 آزاد کردن یک زندانی برای آرامش روح همسر
مرد میانسال با مراجعه به ستاد دیه استان تهران، هزینه مراسم دومین سالگرد فوت همسرش را برای آزادی یک زندانی بدهکار اهدا کرد.
وی که حرفه‌اش صافکاری خودرو است درباره این اقدام خداپسندانه گفت: همسرم بدون بیماری قبلی و خیلی ناگهانی من و دو پسر جوانمان را تنها گذاشت و آسمانی شد، امسال در دومین سالگرد فوتش، تصمیم گرفتم برای آرامش روح او با آزادی یک زندانی بدهکار خانواده‌ای را خوشحال کنم. در تحقیقاتی که انجام دادم دریافتم یک آرایشگر که پدر دو فرزند است به خاطر شکست مالی در کار خود حدود ۱۲۴ میلیون تومان بدهی بالا آورده و به زندان افتاده است. شاکی ۴۰ میلیون تومان از این مبلغ را بخشیده و بخش زیادی از بدهی نیز توسط نیکوکاران دیگر تأمین شده بود و با واریز ۲۵ میلیون تومان پرونده بدهی وی بسته خواهد شد که با اهدای این مبلغ در آزادی این زندانی سهیم شدیم.

شلیک به سر 5 جوان در ارتفاعات روستای قزلجه
 دادستان شهرستان رزن استان همدان از کشف پنج جسد در کوه‌های اطراف روستای قزلجه رزن خبر داد که همگی با شلیک تیر به سرشان کشته شده‌اند.
  طاها نجفی احسان گفت: روز جمعه بر اساس اخبار مردم بومی منطقه مطلع شدیم جسد پنج جوان از اهالی روستای قزلجه در ارتفاعات مشرف به این روستا یافت شده است. بلافاصله با همراهی بازپرس پرونده، نیروهای انتظامی و پزشکی قانونی، در صحنه کشف اجساد حاضر شدیم و پس از بررسی‌های اولیه، هویت اجساد شناسایی و تحقیقات مقدماتی آغاز و در معاینات اولیه معلوم شد هر پنج نفر از ناحیه سر با سلاح گرم مضروب شده‌اند.دادستان رزن با اشاره به اینکه بر اساس ظواهر موجود به نظر می‌رسد علت و انگیزه قتل‌ها مسائل شخصی است، گفت: در خصوص چگونگی و نیز عامل یا عوامل این قتل‌ها نظر قطعی وجود ندارد و تحقیقات در پلیس آگاهی بی‌وقفه و شبانه‌روزی ادامه دارد.
 
سیل در 8 روز 7 قربانی گرفت
 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ ۶ نفر در سیل مناطق رودبار، سوادکوه و کلیبر و ناپدید شدن یک نفر در منطقه سوادکوه خبر داد.
بابک محمودی با اعلام این خبر گفت: از تاریخ یکم تا نهم تیر ماه ۱۴۰۳، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران در ۱۱۷ عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۱۳۹ نفر امدادرسانی، ۲۱۷ متأثر از سیلاب را به مناطق امن منتقل کردند و به ۴۲۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد. در این مدت ۶ نفر از هموطنان در مناطق رودبار، سوادکوه و کلیبر جان خود را از دست دادند و یک نفر در منطقه سوادکوه ناپدید شده است.

ادامه جست وجو برای یافتن اجساد 2 کارگر معدن شازند
 با گذشت 14 روز از ریزش سنگ در معدن شازند و ناپدید شدن دو کارگر، فرماندار شازند از استشمام بوی پیکر یکی از کارگران محبوس شده در زیرآوار معدن در محل نقطه زنی شده، خبر داد.
 «لطف‌الله پرندین» گفت: استشمام بو نشان از این دارد که پیکر کارگر در سطح بالایی از معدن است و تا چند روز دیگر باید آواربرداری ادامه یابد تا دسترسی به پیکر فراهم شود. حفر گودال منجر به شناسایی بیل مکانیکی مانده در زیر آوار شد که به علت احتمال خطر، این گودال مجدد پر شد. فرماندار شازند گفت: برای پیدا کردن پیکر ۲ کارگر تاکنون پنج تا ۶ هزار تن سنگ و آوار جابه‌جا شده است و تلاش‌ها برای شناسایی همچنان ادامه دارد.
 معدن شماره پنج شازند در جاده اراک - توره صبح یکشنبه ۲۷ خرداد ریزش کرد و چهار کارگر در آن محبوس شدند که تاکنون پیکر ۲ کارگر خارج شده و تلاش‌ها برای پیداکردن پیکر۲ کارگر دیگر ادامه داد.

آدم ربایی به خاطر مشکلات مالی
 فرمانده انتظامی ماهشهر از نجات پسر جوانی خبر داد که به علت اختلافات مالی ربوده شده بود.
سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: در پی مراجعه حضوری دو نفر به پاسگاه انتظامی جراحی، مبنی بر حمله افرادی مسلح به منزل پسر عمویشان و ربودن وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی این شهرستان قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با همکاری اداره مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی استان خوزستان و با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت، سرانجام فرد آدم‌ربا و ۳ نفر از همدستان وی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر کردند و فرد ربوده شده را نجات و تحویل خانواده‌اش دادند. متهمان پس از دستگیری علت و انگیزه آدم‌ربایی را مشکلات مالی بیان کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی