صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

صادرات ۶ میلیارد دلاری محصولات صنعتی و معدنی هرمزگان در دولت سیزدهم
بندرعباس -  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم را توسعه صادرات صنعتی و معدنی دانست و گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم، ۱۳ هزار و ۵۶۷ تن محصولات صنعتی و معدنی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار، از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
خلیل قاسمی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت دولت شهید رئیسی مجوزهای صنعتی و معدنی به تعداد ۲ هزار و ۳۸۵ فقره در هرمزگان صادر شده است، افزود: رشد صادرات محصولات صنعتی و معدنی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ درصد و رشد ارزش آنها، ۴۲ درصد بوده است؛ ارزش صادرات طی ۲ ماهه سالجاری نیز ۲۱۰ میلیون دلار بوده است. قاسمی ابراز کرد: میزان تولیدات صنعتی و معدنی استان هرمزگان در دولت سیزدهم از ۲۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ میلیون تن رسیده که رشد ۵۸ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

اصلاح الگوی کشت در بیش از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر
بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح اصلاح الگوی کشت در سال 1403-1402 در سطح ۲۵۰ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این استان با میزان تولید یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۶۴ تن انجام شد.
 کبری توکلی اظهار کرد: با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت از سطح ۲۰۳ هزار و ۸۳۰ هکتار محصولات زراعی از ۳۸ گروه محصول مختلف که ۱۵ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۴۴ تن محصول زراعی تولید شد.
توکلی تصریح کرد: در اجرای این طرح محصولات زراعی و باغبانی به عمد کم آب بر جدید کشت شده که در راستای افزایش تنوع زیستی گونه‌های کشاورزی به محصولات استان اضافه شده یا در حال تحقیق و ایجاد مزارع الگویی است.

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در تولید و سطح زیرکشت موز
زاهدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه این استان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور را از آن خود کرده است، گفت: بیش‌ از ۳۰ هزار تن موز از ابتدای سال‌جاری تاکنون از سطح سه هزار هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است. وی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیرکشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی