یزدانی می‌تواند برای کشتی‌گیران الگو باشد

کاوه: بار روانی ایجاد نکنید

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امیدوار است تیمش در المپیک پاریس بهترین عملکرد را داشته باشد: «نباید بار روانی برای کشتی‌گیران ایجاد کرد، نگاه ما المپیکی است و بچه‌های ما توانایی کسب مدال را دارند و تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.»
او درباره شرایط تیمش برای المپیک پاریس می‌گوید: «۳ اردوی دیگر تا المپیک داریم که به تدریج فشار کم می‌شود تا طبق برنامه‌ریزی که انجام شده، کشتی‌گیران به آمادگی کامل برسند. برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود و نکته‌ای که مدنظر داریم، این است که سلامتی کشتی‌گیران در یک ماه منتهی به المپیک حفظ شود.»
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برای آمادگی رحمان عموزاد در المپیک برنامه دارد: «وزن ۶۵ کیلوگرم وزن پرترافیک با حریفان مطرح و عنوان‌داری است. همان‌طور که همه ما رحمان را یک کشتی‌گیر خوب می‌دانیم، کشتی‌گیران دیگر از جمله نمایندگان امریکا، مجارستان، ارمنستان، گرجستان، مغولستان، آذربایجان، ژاپن، قرقیزستان و آلبانی نیز خوب هستند اما تلاش ما این است که یک رحمان آماده و باروحیه را روی تشک بفرستیم.»
به نظر کاوه، حسن یزدانی برای کشتی‌گیران الگو است: «یزدانی بعد از جراحی سنگین کتف نشان داد که می‌تواند یک الگویی برای کشتی‌گیران باشد که در اثر پشتکار و تلاش می‌توان به چیزی رسید که دست‌نیافتنی به نظر می‌آمد. حسن با تمامی حریفانش در سالیان گذشته کشتی گرفته و تنها با آرون بروکس برنده کشتی با دیوید تیلور، مبارزه نکرده است. به نظرم بروکس کشتی‌گیر خوبی است که نباید او را مثل بقیه رقبا دست‌کم بگیریم و امیدواریم که یزدانی در سایه تلاش و پشتکار بتواند بهترین‌ها را رقم بزند.»
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است تیمش توانایی مدال‌آوری در المپیک را دارد: «صحبت‌هایی می‌شود که کشتی‌گیران باید در همه اوزان مدال بگیرند اما نباید فراموش کرد که المپیک آوردگاه بسیار بزرگی است. ما تلاش می‌کنیم و امیدوارم که کشتی‌گیران کشورمان بهترین نمایش را ارائه بدهند. نباید بار روانی برای کشتی‌گیران ایجاد کرد، نگاه ما المپیکی است. بچه‌های ما توانایی کسب مدال را دارند و تلاش خود را خواهیم کرد که بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی