صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

بهره‌برداری از پروژه انتقال آب
خلیج فارس به رفسنجان
کرمان‌- ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
سیدعلیرضا ساداتی‌فر، مجری طرح آبرسانی اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهرستان رفسنجان از خط صنعت به بهره‌برداری رسید، با توجه به شرایط اقلیمی کشور و استان کرمان انجام این پروژه هابرای جلوگیری از تنش آبی ضروری است.
وی افزود: این پروژه برای تأمین کمبود آب در مواقع تنش برای شهرهای شمالی استان کرمان اعم از کرمان و رفسنجان، از سال ۱۴۰۱ آغاز شد. ساداتی‌فر گفت: رفسنجان به نمایندگی از استان کرمان، اولین شهری است که از این موهبت الهی بهره‌مند می‌شود و این هدیه رئیس‌جمهور شهید به مردم رفسنجان است و آب سالم و گوارایی در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.
 
اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای
خط انتقال آب خلیج فارس
فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: کمتر از یک سال قبل شهید آیت‌الله رئیسی از خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان بازدید داشتند و موضوع تنش آبی شهرستان مطرح شد که با دستور مستقیم ایشان قبل از سال‌جاری، پروژه اجرا شد. حسین رضایی با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه در فروردین افتتاح شود که به دلیل ماه مبارک رمضان به تعویق افتاد، افزود: مردم رفسنجان قطعاً مدیون رئیس‌جمهور شهید هستند، چرا که این کار در ادوار مختلف کلید خورد اما به نتیجه نرسید و در این دولت اجرا شد. فرماندار رفسنجان ادامه داد: این طرح با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان نزدیک به ۳۶ کیلومتر لوله‌گذاری شد و ادامه آن، پروژه آب کرمان است که با همت استاندار اجرایی خواهد شد.

آغاز عملیات احداث یکهزار کلاس درس در اصفهان
اصفهان - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین آغاز عملیات احداث یکهزار کلاس درس در اصفهان گفت: اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم ۳۰۰ درصد نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است.
  حمیدرضا خان‌محمدی افزود: در مدت یکهزار و ۱۷ روز فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در سراسر کشور ساخته شد که ۵۴ درصد آن سهم خیران بود. وی اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی، خیرین را شریک راهبردی دولت می‌دانست و پابه‌پای آنها حرکت می‌کرد و پیگیر موضوعات مربوط به مدرسه‌سازی بود.  معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز، پیشران ساختن ایران قوی هستند، گفت: رشد کشور در تمام عرصه‌ها، توسط افرادی اجرایی می‌شود که روزگاری در مدارس ساخت خیرساز تحصیل کرده‌اند.
 
آبگیری سد رابر کرمان پس از ۱۷ سال
کرمان- رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از آغاز آبگیری سد شهیدان امیر تیموری(صفارود) پس از ١٧ سال خبر داد.
 حمید علیدادی سلیمانی با اعلام این خبر افزود: آبگیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) که عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۶ شروع شده بود، آغاز شد. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و ارتفاع این سد از پی ۷۷ متر، طول تاج ۹۱۶ متر و عرض این سد ۱۲ متر است. طول تونل‌های مربوط به این سد ۶۱۶ و ۵۹۴ متر و طول سر ریز آن ۲۶۰ متر است.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اینکه حجم مفید این سد ۵۷ میلیون متر مکعب است، اضافه کرد: سد شهیدان امیرتیموری با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای کرمان و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس و همچنین به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به منظور تأمین آب شرب و بهداشتی شهر رابر و همچنین مهار سیلاب و روان‌آب‌های فصلی رودخانه‌های رودبر و رابر احداث شده است.  

آغاز خرید تضمینی گندم
از کشاورزان همدان
همدان - مدیر تعاون روستایی استان همدان از آغازخرید تضمینی گندم کشاورزان استان از روز پنجشنبه 7 تیرماه در مرکز شهرستان اسدآباد خبر داد.
مسعود اکبری افزود: ۴۸ مرکز پیشنهادی به اداره کل غله استان همدان جهت خرید گندم از کشاورزان استان ارائه شده است. وی ادامه داد: سال گذشته خرید گندم در سراسر استان همدان ۴۱۰ هزار تن بود که از این میزان، سهم تعاون روستایی ۲۰۸ هزار تن گندم بود. مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه امسال میزان خرید گندم در استان ۵۰۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: از این میزان سهم تعاون روستایی ۳۰۰ هزار تن خواهد بود.
وی همچنین اظهار کرد: استان همدان دارای ۴۳۰ هزار هکتار زیر کشت گندم است که شهرستان رزن با ۷۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت و پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن و خرید ۱۲۰ هزار تن بیشترین تولید گندم در استان را به خود اختصاص داده است. استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است.

جستجو
آرشیو تاریخی