اهدای زمین دولتی شگرد تازه کلاهبرداری

گروه حوادث/  مرد کلاهبردار که با ارسال پیامک مبنی بر دریافت زمین دولتی یک صد میلیون تومان از حساب فردی برداشت کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «هادی گندمی» فرمانده انتظامی ایوان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع و چگونگی برداشت وجه به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت. طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که شاکی پیامی را مبنی بر دریافت زمین دولتی از سوی یک شماره تلفن شخصی دریافت کرده که بدون توجه به صحت آن با کلیک کردن روی لینک، اقدام به نصب اپلیکیشن معرفی شده کرده تا بتواند شرایط دریافت زمین را مشاهده کند، غافل از اینکه زمینه دسترسی برای فرد هکر را فراهم کرده و پس از دقایقی متوجه برداشت غیر مجاز مبلغ یک میلیارد ریال طی دو مرحله از حساب بانکی خود می‌شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله کارشناسان پلیس فتا، تحقیقات فنی و پلیسی لازم در این خصوص را انجام دادند و مشخص شد که مبلغ برداشت شده به حساب شخصی در یکی از استان‌های شمال غربی واریز شده، بنابراین با اقدام سریع پلیسی و اخذ دستور مقام قضایی، فرد مورد نظر شناسایی و وجه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته برگردانده شد.
 سرهنگ گندمی گفت: ارسال پیام‌هایی تحت عنوان دریافت سهام عدالت، ابلاغیه قضایی، بسته‌های معیشتی از سر شماره‌های شخصی یکی از شگردهای مجرمان سایبری است. بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود در صورت دریافت این گونه پیام‌ها در بسترهای مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی، پیامک و غیره از کلیک کردن روی لینک و نصب اپلیکیشن‌های معرفی شده خودداری کرده و در صورتی که به هر دلیلی دچار اشتباه شدند، بلافاصله حساب بانکی خود را مسدود و با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم در این خصوص را دریافت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی