از گوشه و کنار ایران

دام زنان سارق برای مرد پولدار
سه زن سارق در مشهد با خوراندن نوشیدنی مسموم به یک مرد مسافر، سه میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال از وی سرقت کردند.
سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی گزارش سرقت میلیاردی از مردی جوان با شگرد خوراندن مواد بیهوش کننده در یکی از مناطق غرب مشهد، مأموران کلانتری هفت‌تیر این شهر برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. مرد جوان ساکن یکی از استان‌های جنوب شرق کشور است که برای خرید یک دستگاه سواری پژو پارس از طریق شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با یکی از زنان سارق به مشهد آمده بود. این زن در یکی از مناطق شهرک غرب (قاسم آباد) با همدستی ۲ زن دیگر با تعارف نوشیدنی آغشته به مواد بیهوشی، مرد جوان را مسموم و مقادیری طلا، وجه نقد و چند حلقه انگشتر نفیس به ارزش افزون بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را سرقت کرده و از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری هفت تیر با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی شاکی پرونده و انجام تحقیقات میدانی مخفیگاه ۲ نفر از متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به سرقت با همدستی یکی از دوستان‌شان اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر برای دستگیری همدست متهم و کشف دیگر جرایم احتمالی این افراد با هماهنگی مقام قضایی ادامه دارد.
 
مرگ 2 سرنشین موتور در برخورد با کامیون
 برخورد یک دستگاه موتورسیکلت  با یک دستگاه کامیون پارک شده در کنار خیابانی در شهر میبد، ۲ فوتی و یک زخمی بر جا گذاشت.
 به گزارش روابط عمومی اورژانس یزد، این موتورسیکلت سه سرنشین داشت؛ در این حادثه ۲ سرنشین موتورسیکلت در دم فوت کردند و فرد سوم به مرکز درمانی منتقل شد. این حادثه در انتهای بلوار میرشمس الحق میبد رخ داد و مصدوم حادثه به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد منتقل شد.
 
قتل به خاطر مصرف مشروب الکلی
عامل قتل مرد جوان در قرچک با ردیابی‌های پلیس دستگیر شد.
 سرهنگ یداله طهماسیان، فرمانده انتظامی شهرستان قرچک در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بریک مورد درگیری منجر به قتل، بلافاصله مأموران گشت کلانتری ۱۲ زیباشهر در محل حاضر شدند و مشخص شد متهم به علت مصرف مشروبات الکلی با مقتول درگیر شده و پس از وارد کردن چندین ضربه به قفسه سینه و شکم مقتول، وی را به قتل رسانده و از محل متواری شده است. مأموران پلیس پس از تشکیل پرونده موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و در هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهم را که در داخل منزل خود واقع در شهرک کارگر مخفی شده بود دستگیر کردند. پس از تحقیقات تکمیلی، وی به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و اختلافی که با مقتول از قبل داشته عنوان کرد.

غرق شدن پسر 11 ساله در رودخانه
 رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مرگ پسر بچه ۱۱ ساله خدابنده‌ای بر اثر غرق شدن در رودخانه خبر داد.
داریوش تقیلو گفت: عصر پنجشنبه گذشته در پی سقوط پسر بچه ۱۱ ساله خدابنده‌ای به داخل رودخانه، مورد به مرکز پیام اورژانس شهرستان اعلام شده و بلافاصله تیم پایگاه اورژانس کردلو به محل حادثه واقع در منطقه خدابنده، سه‌راهی روستای جمعه‌لو اعزام شد. با بیرون کشیدن کودک بلافاصله اقدامات پیشرفته احیای قلبی ریوی شروع و پس از آن بیمار به مرکز درمانی منتقل شد اما عملیات احیا موفق نبود و کودک جان باخت.
 
انهدام 14 باند سرقت در لرستان
 فرمانده انتظامی لرستان از انهدام ۱۴ باند سرقت و دستگیری ۵۲ سارق و مالخر، خبرداد.
 سردار یحیی الهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح برخورد قاطع پلیس با سارقان و افراد مالخر، مأموران انتظامی استان، خردادماه امسال موفق به انهدام ۱۴ باند سرقت و دستگیری ۴۷۷ سارق و ۲۵ مالخر شدند. از سارقان اقلام قابل توجهی از جمله ۱۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شده است. فرمانده انتظامی لرستان، بیان کرد: کشف سرقت در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

شنای مرگ کودک 9 ساله
 فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر از غرق شدن یک پسر بچه ۹ ساله در رودخانه خبر داد.
  سرهنگ نجم‌الدین سهرابی اظهار کرد: مأموران انتظامی کلانتری۱۳ شهرستان خرمشهر از غرق شدگی یک پسر بچه ۹ ساله در رودخانه واقع در معمره صنگور مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در این حادثه یک پسر ۹ ساله به همراه مادرش به منزل پدر بزرگ خود واقع در معمره صنگور رفته بود که کودک در غیاب مادرش به داخل رودخانه رفته و به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق شد و فوت کرد. فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با ابراز تأسف از این حادثه به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها، کانال‌های آب و استخرهای کشاورزی حریم امنی برای شنا و تفریح نیست و جوانان باید به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان‌های ایمن و استخرها برای شنا استفاده کنند.

یک کشته و 4 مصدوم در واژگونی پراید
واژگونی پراید در جاده شاهرود به میامی یک کشته و 4 مصدوم برجا گذاشت.
حسین درخشان، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: ساعت ۰۸:۴۱ صبح پنجشنبه، خبری مبنی بر واژگونی پراید درجاده شاهرود به میامی پیرو اعلام نیروهای مردمی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اعلام شد. بلافاصله نجاتگران پایگاه امداد و نجات شهدای میامی جمعیت هلال احمر این استان به محل اعزام شدند و پس از ارزیابی و رهاسازی و انجام اقدامات اولیه، مصدومین به مرکز درمانی منتقل شدند. در این تصادف یک نفر جان خود را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی