گفتاری از همسر شهید سیدابراهیم رئیسی

مردم با درد فراقش حماسه آفریدند

جمیله‌سادات علم‌الهدی، همسر شهید رئیسی، درد فراق و فقدان این شهید را بزرگ توصیف کرد و گفت: اما ملت قهرمان و بزرگ و شهیدپرور ایران بارها و بارها در این درد سوخته‌اند و حماسه آفریده‌اند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اساساً ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است. از سوگ دچار انفعال نمی‌شود، بلکه حماسه می‌آفریند. آنچنان که در این آخرین سوگ همه مردم دنیا از این همه لطف و محبت، از این همه شور و هیجان و عواطف شعورمندانه انگشت به دهان ماندند.
وی با بیان اینکه در مراسم تشییع، در واقع رفراندومی با قلب‌ها برگزار شد، ادامه داد: ما را سر مسائل مختلف تهدید می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهیم رفراندوم برگزار کنیم. تصور می‌کردند جامعه جوان ایران از ایده‌های انقلاب خودش عبور کرده و اینجا درواقع خداوند بود که یک رفراندوم بزرگ برگزار کرد و مردم با اشک و آه، دوباره به جمهوری اسلامی رأی دادند و این دستاورد بزرگی است که نباید از دست داد.
جمیله علم‌الهدی ادامه داد: یکی از دستاوردهای بزرگ شهید آیت‌الله رئیسی این بود که جمهوریت اسلامی را به‌طور عملی تبیین کرد. ایشان طی سه سال ریاست جمهوری خود نشان داد در جمهوریتی که اسلامی باشد، رابطه مردم و مسئولان چگونه می‌تواند باشد و نیز نشان داد که اقتصاد چگونه باید مدیریت بشود و توانست نشان دهد که اقامه عدل یعنی چه.
وی گفت: ایشان توانست از تمام ایده‌ها و تئوری‌های مارکسیستی فاصله بگیرد، مفهوم دقیق اقامه عدل و همراهی علم و فرهنگ را نشان بدهد و تحولات علمی را رقم بزند. تقویت جمهوری اسلامی و تأکید بر اسلامی بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد.
همسر شهید رئیسی اظهار کرد: شهید رئیسی خیلی زخم زبان شنید، خیلی استهزا شد. درباره کسی گفتند سواد ندارد که شما الان کتاب‌هایش را مطالعه می‌کنید. گفتند کلاس نرفته، شش کلاس بیشتر درس نخوانده، ولی ایشان در مقابل این زخم‌زبان‌ها صبور بود. باز هم احتمالاً زخم زبان می‌زنند، ولی این چشم و گوش جوانان بزرگوار است که باید باز باشد و با امر به معروف و ایستادگی منتقدانه اجازه ندهید دستاورد اسلامیت این نظام که توسط شهید رئیسی و سایر شهدا پدید آمده، از دست
 برود.

جستجو
آرشیو تاریخی