شهید رئیسی از دیدگاه رئیس مجلس خبرگان رهبری

کار شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ریشه محبوبیت شهید آیت‌الله رئیسی را که در تشییع پیکر وی بروز و ظهور داشت ناشی از اخلاص آن شهید دانست و گفت: من ایشان را بری از هوای نفس دیدم. شاید مسئولیت را نیز به این دلیل پذیرفت که بتواند گام‏های مؤثری برای اصلاح بردارد. در ارتباطاتی که با ایشان در هیأت رئیسه مجلس خبرگان و جاهای دیگر داشتم، اخلاص ایشان را احساس کردم. آیت‏الله محمدعلی موحدی کرمانی اضافه کرد: خصوصیت دوم ایشان تبعیت و اطاعت از رهبری بود. ایشان معتقد به ولایت فقیه بود و برنامه‏هایش را حول محور این اصل تنظیم می‏کرد. ویژگی سوم آقای رئیسی، پرطاقتی و صبوری ایشان بود. صبر و تحمل زیادی داشت. رئیس مجلس خبرگان رهبری، شهید رئیسی را فردی دارای سعه صدر و پذیرای پیشنهادها توصیف و اظهارکرد: پیشنهادها را بررسی می‏کرد و نزد ولی فقیه می‏برد و با نظر مقام معظم رهبری تطبیق می‏داد. هر کدام از پیشنهادها را که مطابق نظر و رضایت رهبری بود، تأیید می‏کرد.
وی ادامه داد: به‏شدت با پشتکار و خستگی‏ناپذیر بود. من شنیده‏ام کل استراحتش در طول 24 ساعت فقط حدود دو ساعت بوده است. خودش را وقف خدمت و تلاش برای حل مشکلات کرده بود. آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: البته ما در خصوص گرانی انتقاداتی به ایشان داشتیم و می‏گفتیم فکری به حال این گرانی کنید. گرانی کمرشکن شده و تورم روز به روز بیشتر می‌شود. ایشان هم این انتقاد را می‏پذیرفت، ولی معتقد بود اگر ما کارهای زیربنایی را انجام بدهیم، این مسائل هم به‏تدریج حل می‌شود.
وی درباره مقطع تولیت آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی اظهارکرد: زمانی که آقای رئیسی عهده‏دار تولیت شدند، پذیرایی ایشان (از میهمانان) بسیار ساده‌تر بود و این هم به این دلیل بود که روی درآمدهای آستان قدس رضوی که حکم بیت‏المال را داشت حساس بود و سعی می‏کرد آن را خرج مصارف نیازمندان کند و به داد بیچارگان برسد. رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: آن طور که شنیدم در آستان قدس مبلغ کلانی به‏عنوان تولیت برای ایشان در نظر گرفته بودند، ولی ایشان به هیچ عنوان به این پول دست نمی‏زد و آن را به خود آستان برمی‏گرداند و صرف کمک به مردم می‏کرد.
آیت‌الله موحدی کرمانی در پاسخ به اینکه در رسانه‏های دشمن و گاه داخلی این طور مطرح می‌شد که ایشان امید آینده برای جایگاه رهبری است، تصریح کرد: در خصوص اینکه با ایشان در میان گذاشته شده بود یا نه، اطلاعی ندارم. ولی بعید می‏دانم که ایشان برای این هدف اعلام آمادگی کرده باشد. چنین چیزی مطرح نبود. ممکن است افرادی به ایشان به‏عنوان رهبر آینده نگاه کنند، ولی تصور می‏کنم اگر چنین صحبتی با ایشان می‏کردند، ایشان با تمام وجود رد می‏کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی