کیش، میزبان دومین جشنواره ملی نی‌انبان

سازمان منطقه آزاد کیش در راستای پاسداشت موسیقی جنوب ایران و شناساندن جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد برتر گردشگری، برگزارکننده دومین جشنواره ملی نی‌انبان خواهد بود. این فستیوال از دوازدهم تا پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود. در این جشنواره بزرگداشت استاد فقید موسیقی جنوب ایران، محمود جهان نیز برگزار می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به استقبال خوب مردم از اشعار خیام و موسیقی جنوب، خیام‌خوانی جنوبی نیز از بخش‌های ویژه دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش به شمار می‌رود.
به گفته ناصر قاسمی‌نیا، رئیس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش؛ «در مجموع 56 اثر از 28 گروه از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان و فارس به دبیرخانه دومین جشنواره ملی نی‌انبان جزیره کیش ارسال شده که در تاریخ برگزاری رویدادهای موسیقایی با موضوع جنوب در جزیره کیش بی‌سابقه بوده است.
گروه‌های منتخب شامل؛ «شیلو» به سرپرستی امید صفاری‌سیما از شهر چغادک استان بوشهر، «حصیر» به سرپرستی جلیل ملاح‌کنگانی از شهر کنگان استان بوشهر، «کوبکا» به سرپرستی حسن دانشور از شهر آبادان استان خوزستان، «سار» به سرپرستی امیر تنگسیری از شهر آبادان استان خوزستان، «هورا» به سرپرستی اسد طغیانی از شهر بندر ماهشهر استان خوزستان، «هلیل‌‌نوازان» به سرپرستی علیرضا جلالی از شهر جیرفت استان کرمان، «کوش» به سرپرستی قائم شهمرادی از شهر بندرعباس استان هرمزگان، گروه «فیدوس» به سرپرستی جمال نیکویی از شهر شیراز استان فارس و «بومیان کیش» به سرپرستی صالح احمدپور از جزیره کیش استان هرمزگان هستند.
گفتنی است ایمان سیاه‌پوشان، احمد پاداش و نبیل یوسف شریداوی، اعضای هیأت انتخاب دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را تشکیل می‌دهند و ناصر قاسمی‌نیا، ریاست این جشنواره و بابک عامل نیز دبیری دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را برعهده دارند.مهدی ادیبان، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و سید علیرضا فاطمیانپور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضو و دبیر شورای سیاستگذاری این رویداد معرفی شده‌اند. همچنین خسرو نشان به‌ عنوان عضو اجرایی شورای سیاستگذاری، فؤاد توحیدی، عضو هنری این شورا و بدریه بحرینی نیز به عنوان عضو دیگر شورای سیاستگذاری جشنواره یاد شده فعالیت خواهند کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی