صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

گرمای شدید پاکستان هر روز قربانی می گیرد
 مقام‌های بهداشتی در پاکستان می‌گویند، گرمای شدید بویژه در مناطق جنوب این کشور چندین قربانی گرفته و هزاران نفر را راهی بیمارستان کرده است.به گزارش خبرگزاری شینهوا، موج گرما سبب مرگ چندین نفر بویژه در ایالت سند شده که دمای هوای آن تا ۴۷ درجه سانتیگراد افزایش یافته و مراکز امدادرسانی راه‌اندازی شده‌اند.تیم‌های امداد و نجات و رسانه‌های محلی اعلام کردند، به دنبال افزایش موارد گرمازدگی شدید طی سه روز گذشته بویژه در شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان، دست‌کم ۲۵ نفر کشته و هزاران نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.یکی از بیمارستان‌های اصلی در کراچی، بزرگ‌ترین شهر ایالت سند از روز یکشنبه بیش از ۲۶۰ نفر را پذیرش کرده است که دچار گرمازدگی بودند. خدمات آمبولانس محلی در روزهای اخیر بیش از ۳ برابر معمول اجساد قربانیان را جمع‌آوری کرده است.مردم کراچی همچنین گزارش‌هایی از قطع برق داده‌اند که باعث از کار افتادن پنکه‌ها و دستگاه‌های تهویه مطبوع در شرایط گرمای شدید هوا شده است.
 
سرگردانی هزاران مسافر هواپیمایی انگلیس
مسافران خطوط هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس بار دیگر به دلیل نقص فنی در شبکه رایانه‌ای این شرکت، در فرودگاه بین‌المللی هیتروی لندن سرگردان شدند.
اخلال در یکی از سیستم‌های رایانه‌ای خطوط بریتیش ایرویز سبب شد تا صدها مسافر در باند فرودگاه معطل شده، پروازها با تأخیر انجام شود، سیستم توزیع بار مختل و بار دیگر شلوغ‌ترین فرودگاه انگلیس دچار هرج‌ومرج شود.تصاویر منتشر شده از داخل فرودگاه نشان می‌دهد که مسافران در صف طولانی برای دریافت چمدان‌های خود انتظار می‌کشند، سیلی از چمدان‌ها کف سالن فرودگاه تلنبار شده و هزاران مسافر پروازهای خروجی تا بیرون سالن فرودگاه صف کشیده‌اند.بر اساس آمارها تنها ۱۱ پرواز از ۱۷۴ پروازی که قرار بود انجام شود صورت گرفته است. این برای نخستین بار نیست که نقص فنی، پروازهای خطوط بریتیش ایرویز را مختل می‌کند. طی سال‌های اخیر برنامه پرواز این شرکت هواپیمایی بواسطه مشکلات رایانه‌ای در چندین نوبت مختل شده است.
 
 بحران سلامت در آمریکا با خشونت مسلحانه
 یک مقام عالی‌رتبه بهداشت عمومی در ایالات متحده، خشونت مسلحانه را با عنوان یک «بحران سلامت همگانی» در این کشور توصیف کرد.به گزارش بی‌بی‌سی، «ویوک مورتی» سیاستمدار اهل ایالات متحده و پزشکی که در حال حاضر سمت جراح کل را در این کشور دارد، گفت: خشونت با اسلحه باعث از دست رفتن جان مردم، درد و رنج غیرقابل تصور و اندوه عمیق برای بسیاری از امریکایی‌ها شده است.در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵۰ هزار نفر در امریکا با اسلحه کشته شدند و خشونت مسلحانه به یکی از عوامل اصلی مرگ کودکان در امریکا بدل شده است. خشونت با سلاح گرم اکنون علت اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان است.
جستجو
آرشیو تاریخی