از گوشه و کنار ایران

مرد عصبانی برادرزنش را کشت
داماد خشمگین به علت اختلافات شخصی برادرزنش را از کوه به پایین انداخت و کشت.
سرهنگ جعفر عدلی‌مژده، فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا در تشریح این خبر گفت: به دنبال اعلام خبر ناپدید شدن مردی ۳۷ ساله از اهالی بخش میرزا‌کوچک، بررسی موضوع در دستور کار مأموران آگاهی قرار گرفت و با توجه به پیدا شدن خودروی این فرد در یکی از روستاها توسط پلیس، احتمال وقوع قتل پررنگ شد. با اقدامات تخصصی و فنی و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده در کمتر از ۴۸ ساعت، مشخص شد مرد گمشده از سوی دامادشان به قتل رسیده است که بلافاصله متهم این پرونده در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. متهم ۳۵ ساله در تحقیقات پلیس به قتل برادرزنش با پرتاب وی از ارتفاع به علت اختلاف شخصی اعتراف کرد. همزمان با این تحقیقات جسد مقتول نیز در روستای آلیان فومن پیدا شد.فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا در پایان تصریح کرد: شهروندان در هنگام اختلاف و درگیری باید خونسردی خود را حفظ کرده و قانونمندانه عمل کنند تا شاهد حوادث این‌چنین ناگوار نباشیم.
 
واژگونی کوئیک در جاده دامغان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از جان‌باختن یک نفر در پی واژگونی یک دستگاه کوئیک در جاده دامغان به سمنان خبر داد.
حسین درخشان با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۰۹:۴۰ چهارشنبه، خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری کوئیک در کیلومتر ۶۸ جاده دامغان به سمنان از سوی نیروهای مردمی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اعلام شد. بلافاصله نجاتگران پایگاه امداد و نجات آهوان جمعیت هلال احمر این استان به محل اعزام شدند و پس از ارزیابی و انجام اقدامات رهاسازی، پیکر فرد جانباخته به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شد. کارشناسان پلیس راه معتقدند، خستگی رانندگان به‌دلیل طولانی و کویری بودن محورهای ارتباطی استان و یکنواختی محورها از جمله اصلی‌ترین دلایل فراوانی بالای واژگونی‌ها در محورهای پرتردد ششمین استان پهناور کشور است.
 
ریزش سنگ در سیاه‌بیشه با 3 مصدوم
ریزش سنگ روی یک خودرو منجر به مصدوم شدن 3 نفر در محور کندوان شد.
 زکریا اشکپور، سخنگوی مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این حادثه ساعت ۱ و ۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه به مرکز پیام اورژانس غرب استان اعلام شد و آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه واقع در جاده کندوان منطقه سیاه‌بیشه اعزام شدند. بر اثر ریزش سنگ روی خودروی سواری پژو دو مرد ۶۰ و ۳۵ ساله و یک زن ۵۴ ساله مصدوم و پس از انجام اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی اولیه به بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس منتقل شدند.
 
هدهدهای تاکسیدرمی در رشت ماند
۱۲ قطعه هدهد تاکسیدرمی شده حین خروج از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از یک مسافر اتباع بیگانه کشف و ضبط شد.محمدتقی تقی‌زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در این باره گفت: در رصد اطلاعاتی یگان حفاظت فرودگاه رشت و با دستور دادستان، ۱۲ قطعه هدهد تاکسیدرمی از یک مسافر اتباع بیگانه کشف شد. پس از دریافت گزارش پلیس امنیت فرودگاه و اطلاع‌رسانی صورت گرفته، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در محل حاضر شدند و ضمن تحویل محموله تاکسیدرمی، از خروج فرد مذکور که قصد خارج کردن غیرقانونی این پرندگان تاکسیدرمی شده را از استان داشت خودداری به عمل آمد.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: همچنین با تنظیم صورت‌جلسه‌ای پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تشکیل شد.
 
درگیری مرگبار دو نوجوان در ساری
پلیس آگاهی انتظامی مازندران از دستگیری عامل قتل نوجوان ۱۷ ساله در ساری خبر داد.
سرهنگ علی قیصری در تشریح خبر قتل که ناشی از نزاع خیابانی در یکی از خیابان‌های ساری بوده است، اظهار کرد: در پی مشاجره لفظی بین دو نوجوان ۱۷ و ۱۸ ساله یکی از طرفین دعوا با ضربات شدید چاقو به قفسه سینه نوجوان ۱۷ ساله او را به قتل رساند. پلیس در کمتر از چند ساعت متهم ۱۸ ساله را شناسایی و دستگیر کرد.
 
سقوط مرگبار پژو به دره
سقوط یک دستگاه سواری پژو پارس به دره بعد از دو راهی قهرود در جاده قمصر_کاشان، ۲ کشته و 4 مجروح برجا گذاشت.دکتر مهرداد فرزندی‌پور، رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این حادثه حوالی ساعت ۲۳ سه‌شنبه پنجم تیر، در فاصله ۲۰ کیلومتری کاشان رخ داد. در این حادثه یک مرد و یک زن ۲۰ ساله کشته و 4 نفر هم مصدوم شدند. 4 مصدوم با 3 دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.
 
دستگیری سارق خانه‌های دامغان
 سارق منزل و اماکن خصوصی در دامغان با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.
سرهنگ غلامحسین عرب، فرمانده انتظامی دامغان در جمع خبرنگاران در ستاد انتظامی دامغان با اشاره به دستگیری یک سارق در این شهرستان بیان کرد: در پی وقوع چند سرقت منزل و اماکن خصوصی در دامغان، موضوع برای بررسی بیشتر به مأموران آگاهی ارجاع داده شد.وی با بیان اینکه پلیس آگاهی اقدامات اطلاعاتی و فنی را برای شناسایی سارق در دستور کار قرار داد و وی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد، ابراز کرد: متهم به ۱۲ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرده است.
 
مرگ کودک در واژگونی پراید
یک کودک 7 ساله در حادثه واژگونی خودروی پراید در جاده زنجان جان باخت.
سرهنگ محمدحسن خلجی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار کرد: درپی واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در یکی از راه‌های مواصلاتی هیدج، عوامل پلیس راه محور شهرستان خرمدره به محل اعزام شدند. با حضور مأموران در محل، گزارش مرگ یک کودک 7 ساله و جراحت 7 کودک خردسال دیگر تأیید و به مرکز مخابره شد.
وی بیان کرد: با حضور عوامل اورژانس، مصدومان به بیمارستان منتقل شدند، یکی از مصدومان در بخش ICU بستری شد و دیگر سرنشینان پراید تحت درمان هستند. علت تصادف بنا بر اعلام کارشناسان، تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی