پابند الکترونیکی سارق رادار خودروها را لو داد

گروه حوادث/ سارق حرفه‌ای که با داشتن پابند الکترونیکی همچنان اقدام به سرقت رادار خودروهای لوکس خارجی می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
 سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت گفت: روز سه‌شنبه مأموران کلانتری ۱۴۲ کن در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار حرفه‌ای متوجه آلارم پابند یکی از این مجرمان و حضور این سارق در ساعت سه بامداد در محله کن شدند و احتمال دادند حضور این متهم در این ساعت برای سرقت باشد. بنابراین بلافاصله مأموران به محل اعزام شده و متهم را حین سرقت از یک خودرو لوکس خارجی مشاهده و دستگیرش کردند، مأموران پس از بررسی متوجه شدند این سارق قصد دارد رادار این خودرو و دیگر خودروهای خارجی را سرقت کند.
به گفته وی، متهم پس از انتقال به کلانتری به هشت فقره سرقت رادار خودروهای گران قیمت اعتراف کرد. این سارق حرفه‌ای که سوابق متعدد سرقت داشته یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار و پابند الکترونیکی برای او نصب شد و با توجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت‌های این پابند که در لحظه مسیرگراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام آلارم می‌کند، این فرد رصد و در حین سرقت دستگیر شد.
وی با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکترونیکی دستگیر می‌شوند غیر از محکومیت قبلی به میزان پایش آنها هم اضافه می‌شود، تأکید کرد: شناسایی مالخر و شاکی‌های این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.
سرهنگ قاسم‌پور به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار را پایش و کنترل کرده و در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله در حین ارتکاب دستگیر و با آنها برخورد خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی