صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات هنرستان‌های لرستان اختصاص یافت

لرستان در مسیر رشد فضاهای آموزشی

خرم‌آباد - طی سال‌های اخیر اقدامات با ارزشی به‌منظور ایجاد فضاهای استاندارد تعلیم و تربیت در سراسر کشور انجام شده است. لرستان یکی از استان‌هایی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و پراکندگی مناطق در دولت سیزدهم مورد توجه در طرح‌های نهضت مدرسه‌سازی قرار گرفت. البته همچنان مناطقی در این استان وجود دارد که نیازمند مدرسه‌سازی و یا بازسازی و نوسازی مدارس هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیزات مدارس لرستان تأمین شد، اظهار داشت: این رقم برای هنرستان‌ها و سایر مدارس برای تجهیزات کلاسی و غیرکلاسی هزینه شده است.
یونس بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۵۷ مدرسه در لرستان وجود دارد که پذیرای ۳۴۸ هزار و ۹۶۵ دانش‌آموز هستند، گفت: امسال ۷۵۰ میلیارد ریال به نوسازی مدارس لرستان تخصیص یافت که از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال برای تجهیزات هنرستان‌ها به‌منظور مهارت‌افزایی دانش‌آموزان هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته تجهیزات آزمایشگاهی برای مدارس استان تأمین نشده است، امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ۳ پژوهش‌سرا در استان تعیین شده است.
بهاروند ایرانیا با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۶ فضای آموزشی در استان احداث و بهره‌برداری شده است، اظهار کرد: این تعداد فضای آموزشی دارای ۶۹۰ کلاس درس هستند.
 
سیستم گرمایشی ۳۳۰ مدرسه استانداردسازی شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی گفت: در سال‌جاری توانستیم با مدیریت تجهیزات دپو شده، اعتباراتی را در اختیار استانداردسازی قرار دهیم که این رقم از ۲۰ به ۴۰ میلیارد ریال رسید و مدارس قابل‌توجهی را تحت پوشش قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: تعهد این اداره کل در سال‌جاری برای استانداردسازی ۱۳۰ مدرسه استان بود اما با اقدامات صورت گرفته، ۳۳۰ آموزشگاه از سامانه‌های گرمایشی استاندارد بهره‌مند شدند.
بهاروند ایرانیا بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی به استان تخصیص یافت که با این اعتبار، استانداردسازی ۱۳۰ مدرسه امکان‌پذیر بود اما با مدیریت اعتبار اختصاص یافته و استفاده از تجهیزات موجود در انبار این اداره کل، سیستم گرمایشی ۳۳۰ مدرسه استاندارد‌سازی شد. این مقام مسئول تصریح کرد: از مجموع هشت هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس تاکنون استانداردسازی شده و در حال حاضر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در حال انجام است که تلاش می‌شود تا پایان امسال به ۳۵۰ مورد برسد.

 

برش

۵۰ مدرسه کانکسی در لرستان جایگزین شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه ۵۰ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز این استان در قالب طرح «شهید رضا پناهی» جایگزین شده است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال بیش از ۴۰ طرح نیز در این قالب بهره‌برداری خواهد شد و تلاش می‌شود تعداد طرح‌های تکمیل شده شهید پناهی تا پایان سال‌جاری در استان به ۱۰۰ مدرسه برسد.
بهاروند ایرنیا با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۰۴ طرح با ظرفیت ۳۰۰ کلاس درس در استان آماده شده است، افزود: در بحث تعمیرات و احداث سرویس‌های مدارس تاکنون بیش از ۵۰ درصد انجام شده است و مابقی با تأمین اعتبارات تکمیل می‌شود که در مجموع تاکنون بیش از آمار ابلاغی کار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی