صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و شش - ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

خبر در خبر

ایرنا- علیرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف حدود ۸۶ گونه جانوری کشور در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. این سازمان در قبال حفاظت از گونه‌های حیات وحش یک وظیفه قانونی دارد برای همین اقدام به تهیه برنامه عمل برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض کرده است. تاکنون برای ۲۳ گونه از جمله یوزپلنگ، خرس قهوه‌ای، پلنگ، خرس سیاه، گوزن زرد ایرانی، گورخر ایرانی، انواع پرندگان شکاری، هوبره و میش مرغ برنامه عمل تهیه  شده و با جدیت در حال اجرا هستیم. این برنامه در قالب سرشماری، احیای گونه و جابه‌جایی جمعیت است.
 
ایلنا- احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تأثیرات مخرب تغییر اقلیم گفت: متأسفانه ما هنوز برنامه منظمی در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک نداریم زیرا مهم‌ترین عامل تغییر اقلیم انتشار گازهای گلخانه‌ای است و مهم است که دولت آینده برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و سایر موضوعات برنامه داشته باشد.
 
ایسنا- حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از تهدیدهای جدی یوزپلنگ آسیایی در مجموعه حفاظتی توران، حضور تعداد زیادی دام و شتر است، گفت: با انجام مذاکراتی با دستگاه‌های مسئول مانند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در تلاش برای کاهش این تهدیدات هستیم. محدوده‌ای را در شمال توران در منطقه پل ابریشم تعریف کردیم و بخش خصوصی وارد و تعدادی یوزبان نیز استخدام کرده‌ایم که آنان را آموزش داده‌ و کار حفاظتی را تحت نظارت ما انجام می‌دهند.
 
ایرنا- فریدون فعالی، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: اعتبارات مرمت بناهای تاریخی محدود است بنابراین باید از ظرفیت نیکوکاران و بخش خصوصی کمک بگیریم. همچنین مجموعه‌های تاریخی، کاروانسراها و خانه‌های تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد که نیازمند مرمت است و این بدون مشارکت اجتماعی و کمک نیکوکاران محقق نمی‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی