فرهنگ

 آثار هنری فاخر و مذهبی مورد مطالبه جامعه دینی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت به تماشای نمایش «و او جان من است» نشست.
وزیر فرهنگ در حاشیه تماشای این نمایش گفت: از همه دوستانی که این اثر ارزشمند را تولید کردند، هنرمندان و نویسندگان آن تشکر می‌کنم؛ تبدیل چنین مضامین دینی‌ به اثر هنری (در عین پایبندی به مضامین توحیدی) کار دشواری است که از همه عزیزان برای این اتفاق تقدیر و تشکر می‌کنم. وی افزود: ان‌شاءالله محبت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و آل‌الله (علیهم‌السلام) دستگیر ما در دنیا و آخرت باشد. اسماعیلی پس از پایان اجرای این نمایش ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: جا دارد از همه عوامل اجرایی گروه نمایشی «و او جان من است» قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که با همراهی همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و اداره کل هنرهای نمایشی نهایت تلاش خود را انجام دادند تا امروز شاهد به صحنه رفتن نمایشی باشیم که بی‌تردید تولید و به صحنه بردن آن کار دشواری است.
وی افزود: پروژه نمایشی «و او جان من است» از جمله آثاری است که من در جریان تولید آن قرار داشتم و می‌دانم که به صحنه بردن چنین نمایش‌هایی با موضوعات و مضامین توحیدی روی صحنه تئاتر امر سختی است اما خوشبختانه گروه اجرایی نمایش نهایت تلاش خود را انجام داد تا امروز شاهد اجرای با کیفیتی از یک نمایش دینی با موضوع رویداد مباهله باشیم؛ مسیری که امیدوارم به برکت نام ارزشمند حضرت علی(ع) موجب شود تا محبت اهل بیت دستگیر ما در دنیا و آخرت باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه در حوزه کارهای نمایشی کمتر به چنین مضامین بلندی پرداختیم. موضوع مباهله براساس آیات قرآن کریم مسأله‌ای قطعی و نقطه‌ای بسیار نورانی در تاریخ اسلام است.
دیدار وزیر فرهنگ با استاد صهبایی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با استاد منوچهر صهبایی رهبر ارکستر و موسیقیدان دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدمهدی اسماعیلی پس از این دیدار با حاج علی انسانی شاعر اهل بیت عصمت و طهارت نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
 


ساخت مستندساعات پایانی زندگی شهید رئیسی
۳ مستند از شهید رئیسی در دست تولید است. مستند اول، اتفاقات ساعات پایانی زندگی آقای رئیسی را مرور می‌کند و مستند پرتره‌ای از وی برای حضور در جشنواره سینما حقیقت آماده می‌شود.
ساخت مستند از خدمات شهید جمهور و دوره 3 ساله ریاست‌جمهوری آقای رئیسی، یکی از نخستین فعالیت‌های هنری بود که مطرح شد. وزیر ارشاد چند روز پیش از ساخت یک مستند پرتره به مناسبت اربعین شهادت آیت‌الله رئیسی و اکران آن در سینماها خبر داد و به نظر می‌رسد مستندهای دیگری نیز در دست تولید است./تسنیم

جستجو
آرشیو تاریخی