صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

دبل غریب‌شاهی در جام جهانی
علی اکبر غریب‌شاهی، ملی‌پوش پاراوزنه برداری در رقابت‌های جام جهانی گرجستان مدال طلای دسته ۱۰۷ کیلوگرم را از آن خود کرد.
در ششمین روز مسابقه، علی‌اکبر غریب‌شاهی پنجمین نماینده کشورمان در دسته 107 کیلوگرم به روی تخته رفت و در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه 230 کیلوگرمی شد. او در در حرکت دوم وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد  و در حرکت سوم خود وزنه 240 کیلوگرم را بالای سر برد و در جایگاه نخست ایستاد و به مدال طلا رسید. او همچنین موفق به کسب مدال طلای مجموع شد. در این دسته وزنی نمایندگان کشور ازبکستان دوم و سوم شدند .پیش از این نیز محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم به مدال برنز و امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم به مدال طلا رسید و روح‌الله رستمی به مدال نرسید و سید حامد صلحی‌پور در رده چهارم ایستاد.


دومین برد  بسکتبال در آسیا
تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال دختران ایران در دومین بازی کاپ آسیا به میزبانی چین، قرقیزستان را برد؛ با نتیجه ۷۳ - ۴۰. مهسا کرانی با ۱۸ امتیاز و ۶ریباند بهترین بازیکن ایران در این مسابقه بود. دختران ایران و ساموا با 2برد در صدر جدول گروه A قرار دارند و دیدار امروز برای صعود مستقیم به نیمه‌نهایی تعیین کننده است. مسابقات دسته ب کاپ زیر ۱۸ سال دختران آسیا به میزبانی چین درحال برگزاری است و تیم قهرمان مسابقات به دسته اول آسیا صعود می‌کند.
 

دختران هندبال بالاخره بردند
تیم هندبال دختران ایران در دومین بازی از مرحله ‌پرزیدنت‌کاپ مسابقات قهرمانی جوانان جهان به برتری رسید. تیم جوانان کشورمان برابر شیلی به میدان رفت و با نتیجه ۲۷ - ۲۵ پیروز شد. شاگردان شافعیان در مرحله مقدماتی این مسابقات در گروه A با هلند، رومانی و برزیل همگروه بودند که مقابل هر 3تیم با اختلاف شکست خوردند. آنها با این 3شکست در رده آخر گروه قرار گرفتند. تیم ایران در مرحله پرزیدنت‌کاپ در گروه یک قرار گرفت و با تیم‌های برزیل، تونس و شیلی، تیم‌های سوم و چهارم گروه B، همگروه شد که برابر تونس شکست خورد ولی مقابل شیلی به برتری رسید. تیم ایران با برزیل بازی نخواهد کرد و نتیجه دور مقدماتی محاسبه خواهد شد. دختران هندبالیست ایران باید اکنون برای رتبه ۲۵ تا ۲۸ رقابت کنند.


سوادکوهی: رفتم که کشتی بگیرم
مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد تأکید کرد، اگر تمایلی به رقابت در جام تختی نداشت، 3روز زودتر به محل برگزاری مسابقه نمی‌رفت.
علی سوادکوهی درباره اینکه عنوان شد به دلیل سر وزن نرسیدن با وجود داشتن سهمیه، در جام تختی کشتی نگرفت، گفت: فکر کردم مسابقات با 2دوکیلو ارفاق است! خدا شاهد است که در جریان نبودم برای این مسابقات یک کیلوگرم ارفاق وزن در نظر گرفتند، چون معمولاً این رقابت‌ها و مسابقات مشابه، با 2کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‎شود. من حتی 3روز قبل از مسابقات به زنجان رفتم. اگر نمی‌خواستم کشتی بگیرم که از 3روز قبل آنجا نمی‌رفتم تا بدنم به شرایط آب‌وهوایی شهر میزبان عادت کند. به باشگاه میثم نصیری رفتم و آنجا تمرینم را ادامه دادم. خیلی هم آماده بودم و برای جام تختی وحشتناک تمرین کرده بودم. رفتم که کشتی بگیرم که این مسأله پیش آمد.» او درباره اینکه عنوان شده او در محل وزن‌کشی با مسئولان مربوطه درگیری لفظی داشته گفت: گفتند زمان وزن‌کشی تمام شده و سر وزن نیستی، خطش بزنید، من هم صحبت کردم و چیز خاصی نبود. مقداری صحبت کردم، چون می‌خواستم کشتی بگیرم.» مدعی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به اینکه تمریناتش را برای شرکت در لیگ ادامه می‌دهد، تأکید کرد: «دیگر شرایط وزنی حضور در 79کیلوگرم را ندارم و در همین 86 کیلو خواهم ماند و فعلاً هم تنها مسابقه‌ پیش رویم لیگ است.»


پرونده مربی ایرانی در تیم ملی بسکتبال بسته شد!
با اعلام سخنگوى کمیته فنى حضور مربیان ایرانى به عنوان سرمربى جدید تیم ملى بسکتبال منتفى است. بعد از مطرح شدن نام یکى از مربیان ایرانى به عنوان گزینه نهایى نیمکت تیم ملى بسکتبال، سخنگوى کمیته فنى فدراسیون بسکتبال اعلام کرد حضور مربى ایرانى روى نیمکت تیم ملى به طور کامل منتفى است! دیروز بود که خبر رسید مهران شاهین‌طبع پیشنهاد سرمربیگرى تیم ملى را بعد از قهرمانى با طبیعت اسلامشهر رد کرده و گویا با شرایط فعلى فدراسیون قصد دارد از مربى خارجى استفاده کند. سعید تابش‌نیا سخنگوی کمیته فنی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: پیش‌تر هم عنوان شده بود که مذاکرات با گزینه‌های خارجی در حال انجام است و به هیچ وجه متوقف نشده بود. دو گزینه داخلی هم داشتیم که به‌صورت همزمان با آنها وارد مذاکره شدیم که هردو بدلیل مشکلات شخصی عذرخواهی کردند و شرایط همکاری بوجود نیامد. البته قطعاً از نقطه نظرات دوستان استفاده خواهیم کرد و در این خصوص مذاکرات ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی