صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

از توکیو تا پاریس بدون پاروزنی در آب‌های جهانی

آقامیرزایی: توانی برای جنگیدن نداریم

فائزه زمانی
خبر‌نگار


علی آقامیرزایی ستاره آسمان قایقرانی ایران برای دومین بار قایقش را در المپیک پاریس به آب خواهد انداخت. او که از رسیدگی‌ها بعد از گرفتن سهمیه راضی نیست، حالا به گفته خودش مثل همیشه با غیرتی که دارد سدها را کنار می‌زند تا هم‌پیمان با پاروهایش این بار در آب‌های پاریس ماجراجویی‌اش را دنبال کند.

اوضاع تمرین تو 30 روز مانده به المپیک چطور است؟
بعد از انتخابی المپیک تمریناتم را در بندر انزلی پیگیری کردم. خدا را شکر برخلاف هرسال امسال تالاب انزلی خلوت بوده و تردد قایق‌های موتوری کمتر است. شرایط تمرینات تقریباً ایده‌آل است اما منتظر ویزای ایتالیا برای اردوی برون‌مرزی هستیم که در این فرصت باقیمانده بتوانیم بهتر تمرین کرده و آماده‌تر شویم.
بهتر نبود شرایط حضور در اردوی ایتالیا زودتر از اینها فراهم می‌شد؟
با این اردو می‌توانیم کمی سطح کارمان را ارتقا دهیم اما خیلی دیر است و فدراسیون باید زودتر از اینها فکری می‌کرد تا ما هم مثل ملی‌پوشان روئینگ که مدتی است در کازان تمرین می‌کنند زمان را از دست ندهیم. به هرحال ما به همین هم راضی هستیم و امیدوارم هرچه زودتر ویزاهایمان بیاید.
حمایت‌ها بعد از سهمیه در حد المپیک بود؟
در این 10-15 سالی که در تیم ملی بوده‌ام همیشه مشکلاتی وجود داشته که با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم اما اگر بخواهیم روی مشکلات متمرکز شویم، توانی برای جنگیدن نخواهیم داشت. دغدغه اصلی ما عدم اعزام به مسابقات است، متأسفانه به کاپ‌های جهانی اعزام نشدیم و من از المپیک قبلی تا این المپیک سر خط هیچ مسابقه جهانی نرفته‌ام که همین موضوع باعث عقب ماندن ما از رقبا شده است. گلایه‌ای ندارم و می‌دانم که بودجه فدراسیون محدود است اما بعد از گرفتن سهمیه انگار همه چیز تمام شد. مسئولان استان و فدراسیون تا حد توان حمایت کردند اما از لحاظ فنی مشکلاتی وجود داشته و جو المپیکی نیست. اوضاع این‌طور نیست که بگوییم برای بهترین نتیجه آماده می‌شویم اما همیشه با غیرتی که داشتیم خودمان مشکلات را حل کردیم و برای بهترین نتیجه به آب زدیم، حالا هم تمام توان‌مان را در آب‌های پاریس خواهیم گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی