صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

۸ کشته در آتش‌سوزی یک ساختمان اداری
 حومه مسکو
 دست‌کم ۸ نفر در آتش‌سوزی بزرگ یک ساختمان اداری در نزدیکی مسکو جان خود را از دست دادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌های اورژانس منطقه «فریازینو» در حدود ۲۵ کیلومتری شمال شرق مسکو، گفتند تنها یک نفر از آتش‌سوزی در ساختمان در حال سوختن نجات یافته است.
«آندره وروبیوف»، فرماندار منطقه فریازینو گفت: ۲ نفر پس از پریدن از پنجره، کشته شدند و ۶ نفر در اثر فروریختن فضای داخلی دفتر در آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.هنوز دلیل آتش‌سوزی مشخص نیست اما یکی از شاهدان عینی به تاس گفت که قبل از گسترش، آتش در طبقه ششم شروع شده است.
 
حمله با چاقو به اتوبوس مدرسه ژاپنی در چین
 اتوبوس حامل دانش‌آموزان یک مدرسه ژاپنی در شهر «سوژو» در استان «جیانگ‌سو»ی چین مورد حمله مردی قرار گرفت که گمان می‌رود یک تبعه چینی باشد.
به گزارش ان‌اچ‌کی، مقامات سرکنسولگری ژاپن در شانگهای گفتند، این مرد وسیله‌ای شبیه چاقو به همراه داشت و این حمله زمانی رخ داد که اتوبوس مدرسه به ایستگاه رسید.
یک زن ژاپنی و فرزندش که در ایستگاه اتوبوس بودند، زخمی شدند اما جانشان در خطر نیست و به بیمارستان منتقل شدند. یک زن چینی هم که راهنمای اتوبوس بود مورد اصابت چاقو قرار گرفت و در وضعیت وخیمی قرار دارد.
مرد مهاجر بازداشت شد و مقامات در حال بازپرسی از او هستند.
 
 آتش‌سوزی مرگبار
 در کارخانه باتری‌سازی کره جنوبی
 وقوع آتش‌سوزی شدید ناشی از انفجار چندین باتری لیتیومی در یک کارخانه در کره جنوبی، مرگ دست‌کم ۲۲ نفر را رقم زد.
به گزارش بی‌بی‌سی، این آتش‌سوزی در کارخانه «آری‌سل» در شهر «هواسئونگ» در حدود ۴۵ کیلومتری جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی آغاز شد.مقام‌های پزشکی شهر هواسئونگ تأیید کرده‌اند که ۲۲ نفر جان باختند و 7 نفر نیز زخمی شده‌اند.در زمان وقوع این حادثه، حدود ۳۵ هزار باتری در طبقه دوم کارخانه آری‌سل در مرحله بازرسی و بسته‌بندی بود و تعداد بیشتری نیز در محل دیگری در این کارخانه نگهداری می‌شد.
جستجو
آرشیو تاریخی