صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

نظارت بر ایمنی مراکز درمانی و زیبایی اولویت ماست

گروه حوادث/   مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به آن دسته از مراکز درمانی و سالن‌های زیبایی که از آتش‌نشانی تأییدیه ایمنی دریافت نکرده‌اند، هشدار داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، قدرت‌الله محمدی در ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‌ایمنی شهری در هتل المپیک تهران گفت: تاکنون ۵۸ هزار ساختمان در تهران مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته و موارد ناایمنی در هرکدام از این ساختمان‌ها به مالکان و متصدیان آنها اعلام شده است. یکی از اولویت‌های ما مراکز درمانی است که هماهنگی خوبی هم با وزارت بهداشت داریم،همچنین در تهران حدود ۲۵۰۰ مرکز درمانی داریم که یکهزار مورد آنها هنوز برای ارزیابی ایمنی به ما مراجعه نکرده‌اند. اگر این مراکز درمانی تأییدیه ایمنی را از آتش‌نشانی دریافت نکنند، دیگر پروانه و مجوز فعالیتشان تمدید نخواهد شد. موضوع ایمنی مراکز زیبایی هم جزو اولویت‌های ماست و همچنین امسال، اولویت دیگر ما نظارت بر ساختمان‌های متعلق به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی است. بعضی از این ساختمان‌ها حتی پایان کار هم ندارند، درحالی که روزانه حدود هزار نفر علاوه بر ارباب رجوع در آن مستقر هستند.
امروزه در تهران شاهد آن هستیم که بخشی از ساختمان‌ها به انبار تبدیل و ناایمن بودن آنها باعث افزایش حریق این انبارها شده است.

عقب‌ماندگی‌ در تجهیزات
محمدی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت تجهیزات ایمنی در آتش‌نشانی نیز اظهار کرد: ما در کل کشور بخصوص شهرهای کوچک‌تر عقب‌ماندگی‌های شدید در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی از تجهیزات اطفای حریق گرفته تا لباس و... داریم و بودجه‌ای که سالانه برای آتش‌نشانی‌ها در نظر گرفته شده است، کفاف آن را نمی‌دهد.

سامانه اعلام حریق
محمدی همچنین با اشاره به فعالیت سامانه اعلام حریق در تهران گفت: این سامانه در آتش‌نشانی تهران راه‌اندازی شده اما اتصال به آن فعلاً اختیاری است. نحوه کار آن هم این‌طور است که اگر افراد منزل، محل کار و... را به این سامانه مجهز کنند و حریقی در آن رخ دهد، ممکن است آتش‌نشانان حتی زودتر از مالک از وقوع آن مطلع شده و در محل حاضر شوند. وی درباره بومی‌سازی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی نیز گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی تا دو سال آینده صد درصد تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی شهری در داخل کشور تولید خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی