نداف: از نتایج تنیس راضی نیستم

تیم ملی تنیس ایران در دیویس کاپ گروه سه آسیا-اقیانوسیه نتیجه‌ای بهتر ازهشتمی نگرفت. تیمی که مدافع قهرمانی بود ولی با عملکرد ضعیف و تنها با یک برد آن هم مقابل جزایر پاسیفیک در سید گروه ماند. حمیدرضا نداف کاپیتان و مربی تیم ملی تنیس کشورمان با توجه به نتایج ضعیف تنیسورها می‌گوید: «انتظار داشتن صرفاً ما را به هدف نمی‌رساند. همه باید کمک کنیم و با برنامه پیش برویم. به شرط اینکه در این مدت بازیکنان ما میدان‌های بین‌المللی زیادی را تجربه کنند.»

نتایج خوبی در اردن نگرفتید، علت را در چه می‌بینید؟
تیم در حالی به دیویس کاپ آسیا رفت که قرار بود قبل از آن در اردوی تدارکاتی تونس تمرین کند تا هم بازیکنان محک بخورند و هم در زمین هاردکورت تمرین کنند. ولی به دلیل اینکه انتخابات ریاست فدراسیون به تأخیر افتاد همه برنامه‌ریزی‌ها به هم ریخت و همه فرصت‌ها ازدست رفت. علاوه بر آن تیم‌های حاضردر این دوره خیلی قوی بودند. تیم‌هایی مثل اندونزی و سوریه واقعاً بازیکن‌های خوبی داشتند. هر چند ما دوست داشتیم امسال هم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم، ولی با توجه به وضعیت موجود، هدف فدراسیون ماندن در دسته سه بود که این اتفاق هم رخ داد. با این حال از نتایج راضی نیستم.
از حالا انتظار ویژه‌ای مسئولان ورزش از تنیس در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا دارند؟
تنیس رشته سختی است و کشورهای چین، ژاپن و کره این روزها سرمایه‌گذاری زیادی روی تنیس دارند. اگر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی در هر کشوری روی تنیس انجام شود، موفقیت آنها نیز در فرصت مانده قطعی می‌شود. چهار سال زمان کافی است که تنیس ایران هم در بازی‌های آسیایی روی سکو برود ولی به شرط اینکه در این مدت تنیسورهای ما میدان‌های بین‌المللی زیادی را تجربه کنند.
با جذب بازیکن‌های دورگه موافقید؟
یکی، دو نفر از بازیکن‌های دورگه تنیس را می‌شناسم. حضور آنها اگر با برنامه باشد قطعاً اتفاق‌های خوبی برای تنیس و بازیکن‌های جوان ما خواهد افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی