از گوشه و کنار ایران

دستگیری مرد جوان با کیف دلارهای تقلبی
پلیس قم، مرد جوان را که می‌خواست ۲۸۱ برگه اسکناس ۱۰۰ دلاری تقلبی را در  در این شهر بفروشد دستگیر کرد.
علی اصغر سلطانی معاون دادستان قم گفت: مأموران پلیس آگاهی حین گشت‌ در بوستان فدک مجاور میدان ۷۲ تن به فردی مشکوک شده و ۲۸۱ برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری از وی کشف شد.
وی با اشاره به انجام تحقیقات و دستورات قضایی شعبه ۷ بازپرسی دادسرای قم، اضافه کرد: این متهم غیربومی که از یکی از استان‌های غربی کشور به قم آمده بود، با آگاهی از جعلی بودن اسکناس‌ها، قصد عرضه و فروش دلارهای تقلبی در استان را با کمک همدستش داشته است.
بر اساس این گزارش، حسب ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی تعزیرات هر کسی اسکناس رایج داخلی یا خارجی یا اسناد بانکی را جعل کند یا با علم به جعل یا تزویر استعمال کند یا داخل کشور نماید، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.
 
مرگ کارگر و گازگرفتگی یک آتش‌نشان درچاه
 گازگرفتگی در چاه باعث مرگ یک کارگر در شهر تاریخی مالین استان خراسان رضوی شد.
این حادثه زمانی رخ داد که یک کارگر برای رفع نقص فنی موتور آب در شهر تاریخی مالین استان خراسان رضوی، وارد چاهی عمیق شد اما جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، امدادگران با اطلاع از این ماجرا برای نجات او وارد چاه شدند اما بعد از خارج کردن جسد این کارگر یکی از عوامل آتش‌نشانی نیز بر اثر مسمومیت با گازهای متصاعد شده به بیمارستان سجادیه تربت جام منتقل شد.
 
سقوط مرگبار به رودخانه کرج
  سقوط مرد ۵۰ ساله به رودخانه کرج منجر به مرگ وی شد.
جلایر سرپرست ایستگاه آتش‌نشانی آسارا گفت: شامگاه شنبه دو مرد حدوداً ۵۰ ساله در محدوده ری زمین به داخل رودخانه کرج سقوط کردند که یک نفر از آنها با کمک نیروهای امدادی آتش‌نشانی و نیروهای بسیج ۱۵۳ شهیدان‌نژاد فلاح و غواص بومی نجات پیدا کرد.
وی افزود: عملیات جست وجو برای یافتن نفر دوم تا صبح یکشنبه به طول انجامید و سرانجام جسد او توسط غواص بومی پیدا شد و عوامل آتش‌نشانی شهرداری آسارا در محدوده پلخواب جسد را به بیرون از آب منتقل کردند.
 
مرگ زن عابر در برخورد با خودرو
زن رهگذر هنگـام عبــــور از عـــرض خیابان به علـــت برخورد با خودرو جان باخــت.
سرهنـــگ رابعـــه جوانبخت، رئیس اداره تصادفــــــات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ساعت 14 روز شنبه، یک مورد تصادف در اتوبان یاسینی روبه‌روی بیمارستان شهید لواسانی رخ داد. در این حادثه، یک عابر پیاده زن که قصد ورود به بیمارستان را داشته به جای استفاده از پل عابری که در این محل وجود دارد، از عرض بزرگراه عبور کرد اما یک خودروی سواری مزدا که در حال تردد در این بزرگراه بود، با او برخورد کرده و زن رهگذر به علت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.
 
قتل در سنندج به خاطر اختلاف خانوادگی
 پلیس مرد جوانی را که به دلیل اختلافات خانوادگی یکی از بستگانش را کشته بود در سنندج دستگیر کرد.
سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: در پی وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد، در یکی از محلات شهرستان سنندج با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری عامل این قتل به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی با همکاری انتظامی شهرستان سنندج با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، بلافاصله متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات وی را دستگیر کردند.رئیس پلیس آگاهی کردستان با اشاره به اینکه علت و انگیزه ارتکاب قتل، اختلافات خانوادگی بوده است، گفت: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

کشف ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در نقطه صفر مرزی
مرزداران کشور در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان در عملیاتی گسترده 120 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف کردند.
 سردار احمد علی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اطلاع از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی انجام شده، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران استان سیستان و بلوچستان توانستند در بازرسی از یک منزل در منطقه مرزی مقدار ۵۹ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل؛ ۵۸ کیلوگرم شیشه، یک کیلوگرم هروئین، دو قبضه سلاح جنگی کلاش، به همراه ۲۶ خشاب مربوطه، تعداد دو هزار و ۴۴۰ عدد فشنگ جنگی، تعداد سه دستگاه بیسیم دستی، هفت دستگاه کاسه شارژ و یک عدد دوربین چشمی را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل یک منزل جاسازی شده بود کشف و ضبط کنند.
 در دو عملیات دیگر نیز مرزداران هنگ‌های مرزی زابل و جکیگور توانستند ضمن دستگیری یک متهم، ۲۳ کیلوگرم تریاک، ۲۷ کیلوگرم شیشه و ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین جمعاً به مقدار ۶۱ کیلوگرم کشف کنند.

تصادف مرگبار دو تریلی در جاده قم
 برخورد دو دستگاه تریلی در جاده قم جان دو مرد را گرفت.
 دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این حادثه ساعت ۰۱:۰۳ بامداد یکشنبه در جاده قدیم تهران به سمت قم رخ داد و دو دستگاه تریلی با یکدیگر برخورد کردند که در این تصادف دو مرد ۴۰ و ۵۰ ساله جان خود را از دست دادند.
بعد از اعلام حادثه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

مرگ آتشین راننده در واژگونی تانکر سوخت
 واژگونی و حریق تریلی حامل سوخت در جاده باغین، موجب مرگ راننده آن شد.
دکتر سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح یکشنبه از واژگونی تریلی حامل سوخت مطلع شدیم. محل دقیق این حادثه، محور بردسیر به باغین (۵ کیلومتری باغین)بود که یک تیم فوریت‌های پزشکی بلافاصله به محل واقعه اعزام شد. بررسی‌ها نشان داد بعد از واژگونی و حریق تانکر حامل سوخت، راننده این تریلی جان باخته است . علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی