شناسایی 40 مجرم سابقه دار با اطلاعات بانک ژنتیک

گروه حوادث/ مدیرکل کمیسیون های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور از شناسایی بیش از 40 مجرم سابقه دار که هیچ سرنخی برای شناسایی و دستگیری آنان وجود نداشت، با اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعات هویت ژنتیک خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل
سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر بابک سلحشور در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان اسدآباد در استان همدان با اشاره به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک به عنوان یکی از اقدامات مهم و افتخارات سازمان افزود: در سال گذشته بیش از 205 هزار نمونه از مجرمین خشن و سابقه دار اخذ و بیش از 115 هزار پروفایل ژنتیکی در بانک ذخیره شد. در سال 1403 نیز بیش از 40 مجرم سابقه دار که هیچ سرنخی برای شناسایی و دستگیری آنان وجود نداشت، با اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعات هویت ژنتیک شناسایی و دستگیر شدند که اقدامی بسیار ارزشمند بود.
دکتر سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی و افتتاح اداره پزشکی قانونی شهرستان اسدآباد گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده ماهیانه 8 تا 10 متوفی به پزشکی قانونی اسدآباد ارجاع می شوند که پیش از افتتاح این مرکز لازم بود برای تعیین علت فوت به مرکز استان اعزام شوند اما خوشبختانه با افتتاح اداره پزشکی قانونی اسدآباد خدمات پزشکی قانونی در همین شهرستان به مردم  ارائه خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی