صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

وزیرعلوم:
مسئولان دانشگاه از هیچ نامزدی حمایت خاص نداشته باشند
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که روش و منش رئیس‌جمهور شهید را در برنامه‌های خود دنبال کنند و معتقد است که زمینه مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات مهیاست.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل، شهید آیت‌الله رئیسی را یک پهلوان سیاسی دانست و گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند تا یک پهلوان سیاسی باشند و خوشبختانه برای انتخاب، سلایق مختلف سیاسی در نامزدها وجود دارد.
وزیرعلوم گفت: هر گزینه‌ای را که مردم برگزینند باید همه به آن انتخاب احترام بگذارند و فقط باید تلاش کرد تا هم مشارکت حداکثری و هم انتخاب اصلح داشته باشیم که هر دو می‌تواند همسو باشد.
زلفی‌گل فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری را وظیفه و تکلیف برای دانشگاه‌ها دانست و گفت انتظار می‌رود که مسئولان دانشگاه از هیچ نامزدی حمایت خاص نداشته باشند و عدالت و قانون زیر پا گذاشته نشود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
گلودرد بیماری شایع فوق تنفسی کودکان است
گروه اجتماعی /  استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه گلودرد بیماری شایع فوق‌تنفسی کودکان است، گفت: گلودرد یک اسم کلی است یعنی در صورت ابتلا به آسم، ریفلاکس و... امکان بروز گلودرد وجود دارد.
محمدرضا بلورساز، فوق‌تخصص عفونی اطفال ابتلا به زردی، تنگی نفس و عفونت در نوزادان را مهم‌ترین و شایع‌ترین علت مراجعه به متخصص کودکان می‌داند و گفت: در همایش پزشکان کودکان ایران درباره این مسائل بحث و تبادل اطلاعات خواهد شد. وی در مورد عفونت در کودکان هم بیان کرد: عفونت به دو صورت در گلوی کودکان مشاهده می‌شود که شامل ویروسی و باکتریایی است. اگر علایم عفونت ویروسی باشد گلودرد همراه با علائم سرماخوردگی است ولی اگر همراه با تب، استفراغ وچرکی باشد، عفونت باکتریایی است.
عفونت باکتریایی کودکان خطرناک‌تر است
 این فوق‌تخصص عفونی کودکان بیان کرد: عفونت باکتریایی نسبت به عفونت ویروسی از خطر بیشتری برخوردار است و در صورت عدم درمان بموقع سبب بروز مشکلات قلبی و عصبی می‌شود به همین دلیل خود‌درمانی خانواده‌ها ممنوع بوده و برای درمان باید به پزشک مراجعه کرد.
وی با اشاره به اینکه در صورت ابتلا به بیماری عفونت باکتریایی در نوزادان غالباً داروی آموکسی‌سیلین و پنی‌سیلین تجویز خواهد شد، اظهار داشت: در صورت مصرف این داروها به مدت 48 ساعت فرد بهبود پیدا می‌کند اما خانواده‌ها باید توجه داشته باشند برای هر بیماری بویژه برای کودکان نباید از این داروها استفاده شود.
 
«ایران» از برگزاری نشست‌های تخصصی
در دهه ولایت گزارش می‌دهد
گردهمایی بانوان مداح
 برای نخستین‌بار
گروه اجتماعی/ معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام با هدف توانمند‌سازی، ایجاد انسجام، هماهنگی و همدلی بین بانوان مداح کشوری و به مناسبت عید بزرگ غدیر خم در دهه‌ ولایت و امامت اولین نشست تخصصی خود را در دهه ولایت برگزار می‌کند.
این نشست با حضور و دعوت از ۱۸۰ نفر از بانوان مداح تراز اول تهران و دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها در فاطمیه بزرگ تهران برپا خواهد شد. در این همایش یک‌روزه بانوان با حضور در کارگروه‌های تخصصی در موضوعات مختلف از محضر اساتید برجسته‌ای استفاده خواهند کرد و به طرح مباحث خود می‌پردازند. در این همایش حاج محمود کریمی به بیان نکات کلیدی در عرصه مداحی پرداخته و در ادامه بانوان پرسش‌های خود را در این راستا مطرح کرده و به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت و در کارگاه شبهات مقتل و آسیب‌های محتوایی مداحی، از محضر استاد بزرگوار دکتر سنگری بهره‌مند خواهند شد، در کارگروه استاد سید مهدی حسینی، اشعار آیینی را بررسی کرده و به نقد محتوای شعر می‌نشینند و در ادامه از بیانات خانم چینی‌چیان با عنوان آداب و اخلاق مداحی استفاده خواهند کرد.
در حاشیه این مراسم، مداحان بزرگوار اجتماع و تشکیلات خود را در کنار معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام بازیابی کرده و در نهایت در خصوص دغدغه‌ها و مسائل خود با جناب مداحی، مدیر هیأت به گفت‌و‌گو می‌پردازند. امید است در ادامه‌ این نشست، در آینده‌ای نزدیک بتوان با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) تحولی نو و جدید را در این زمینه ایجاد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی